Gravatar

#1 bhs 12 år siden

Hej!

Jeg vil gerne have mig en e-bogslæser og til det vil jeg gerne have jeres råd. Ud fra hvad I har læst, eller egne erfaringer.

[url=Jeg har overvejet Kindle]http://www.amazon.com/gp/product/B004HZYA6E/ref=famstripe_kk3g]Kindle Keyboard 3G, Free 3G + Wi-Fi, 6" E Ink Display[/url] har jeg overvejet, men jeg vil meget gerne høre om jeres erfaringer.
Gravatar

#2 Slettet Bruger [1315587961] 12 år siden

min erfaring er begrænset, men dog kan jeg sige en ting: den skal ikke være for tung.

jeg forsøgte at læse e-bøger på en samsung galaxy tab og det blev irriterende at sidde med den for længe.
Gravatar

#3 bhs 12 år siden

Det bliver ikke en samsung galaxy tab eller iPad (2). Det er sikkert. Det er uudholdeligt at læse på de skærme i længere tid, og jeg gider heller ikke oplade hver aften. Kindle holder strøm i 30 + dage, og noget tilsvarende er jeg på udkig efter.
Gravatar

#4 Slettet Bruger [1315587961] 12 år siden

Det var nu også kun vægten, jeg kommenterede på. :)
Gravatar

#5 McPeter 12 år siden

Jeg har købt sådan en her:
http://www.g.dk/bog/sony-psr-350-e-bogslaeser-(tou...

Da jeg valgte den lagde jeg vægt på at den skulle være let at læse (ikke blank skærm som Ipad osv), den holder batteri rimeligt lang tid, den er ret let og ikke så tyk, og så skifter den sider forholdsvis hurtigt. Touch funktionen virker også fint. Og så er den også forholdsvis billig i forhold til nogle af de andre modeller jeg har set herhjemme.

Hvis man skal nævne nogle negative ting: den afspiller ikke lyd, har ikke mulighed for udvidelse med SD-kort (men ok, kan altså også have ret mange ebøger på 2gb når der alligevel ikke skal ligge lyd, så tror ikke det bliver noget problem) og så er den ikke specielt god til at behandle PDF filer, men så vidt jeg kan læse mig til er det et generelt problem for normale ebogslæsere. Den klarer dog de desiderede ebogs formater fremragende, fx epub osv.

Der er et videoklip hvor du kan se nogle af funktionerne inde på linket iøvrigt.

Jeg har dog ikke prøvet de modeller du skriver om, så kan ikke helt sammenligne.

Held og lykke :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#6 Net_Srak 12 år siden

Jeg har en Kindle 6" WiFi (generationen før de nye der netop er blevet introduceret) og er meget tilfreds med denne. Den vejer markant mindre end en paperback, specielt sammenlignet med større bøger på omkring 800 sider som de bøger jeg plejer at læse hælder imod.

E-ink displayet er virkeligt rart at læse på og har en høj opløsning, så der nærmest ikke er nogen forskel i forhold til normal papir. Eftersom der er tale om E-ink er batterilevetiden meget høj, nok til at læse en helt bog uden opladning (alt efter hvor hurtig man læser selvfølgelig), men vil mene den er på 60 timer. Brugte den en uge på ferie hvor jeg læste 1½ bog uden opladning.

Har man brug for det kan læse bøgerne for hvilket virker ok da jeg testede det, men det skal siges at jeg kun læser engelske bøger. Kindle er ret specifik med hvilke formater den vil læse, men eks. programmet Calibre kan konvertere snart sagt et hvilket som helst format og har direkte understøttelse for de fleste ebook readere og så er det gratis.

Skriv ny kommentar: