Gravatar

#1 Bruce 12 år siden

Ebert har endnu engang en glimragende artikel, som sætter fokus på den stadigt ringere billedkvalitet som publikum vænner sig til med indførelsen af digitale projektorer og 3D. Ikke, at dette, digital, i sig selv er dårligt, men fordi biograferne springer over hvor gærdet er lavest og endog viser 2D film med 3D polariseret filter, fordi det tager for lang tid at skifte.

Artiklen hedder Dying of the Light og man kan kun takke for, at der stadig er uddannede kritikere som Ebert, som står vagt om billedkvaliteten og hvis stemme stadig betyder noget.

Jeg skal ihvertfald se Pirates i 2D imorgen!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#2 elwood 12 år siden

Bruce (1) skrev:
Jeg skal ihvertfald se Pirates i 2D imorgen!


Findes den ikke også kun i 2D? 3D ville da være lige lovlig ekstremt.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 Bruce 12 år siden

#2 Nej da. Masser viser den i 3D, bl.a. Imperial.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#4 elwood 12 år siden

Går Pirates i Imperial? jeg troede ikke de viste den slags film, oh well det må være Sourround stønnene der tiltaler folk.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 wiseguy 12 år siden

Jeg har en vag idé om, at I ikke tale om den samme Pirates film ;)

Anyways Bruce du kan roligt vælge 2D - 3D versionen bidrager ikke med noget ekstra - set i bakspejlet vil jeg hellere ha' set den i 2D!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#6 elwood 12 år siden

Hehe den er bare så oplagt når folk kun skriver pirates som titlen 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 cans 12 år siden

Meget interessant og aktuel læsning, tak for link! Læser altid Eberts artikler/anmeldelser med stor fornøjelse, han er simpelthen en mester i det skrevne ord. Hvis jeg lige har noget tid at slå ihjel, så kan jeg godt finde på at sidde og læse hans gamle anmeldeser af film jeg holder af :-)
Men on topic, så er det simpelthen så vanvittigt ærgerligt, at film bliver vist med så stor negligering omkring kvaliteten af billedet :-( Skulle man tage noget positivt med sig fra den artikel, så er det vel, at den brede befolkning måske så småt er ved at indse, at 3D meget ofte kommer med en forringet billedkvalitet, være det sig fra studiets side (dårligt udført 3D) eller fra biografernes side (udstyr samt brugen af dette). Man kan kun håbe, at der bliver sat større fokus på dette. Selv er jeg ret nervøs for "Hobbitten". For selvom det er Peter Jackson der står bag, som jeg umiddelbart har en ret stor tiltro til mht. hans brug af 3D, så er det en film jeg langt hellere vil se i 2D, hvilket desværre nok kun kan lade sig gøre i en fugtig kælder i Palads, hvor fremvisningen foregår på et 14" sort/hvid tv stående på en skammel forrest i rummet. Jeg føler lidt, at jeg har sværere ved at blive suget ind i en films univers når den vises i 3D, og det også selvom jeg har set et par af de film hvor 3D umiddelbart er blevet brugt med fornuft, og hvor billedkvaliteten eftersigende ikke har lidt synderligt. Her tænker jeg på film som "Up", "Avatar" og "A Christmas Carol". Dog tror jeg heller ikke, at nogen af de film ville have haft evnen til at "suge mig ind" alligevel, men hvem ved? :-)
Famous last words: "what duck?"
Gravatar

#8 Fellaheen 12 år siden

Rage, rage against the dying of the light.

Do not go gentle into that good night.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#9 McPeter 12 år siden

Interesant læsning bestemt.

Har dog oplevet biografer der viser reklamer digitalt og så skifter over til en grumset filmrulle til selve filmen - det plejer også at pisse mig af når nu de alligevel har udstyret, men blot køber en billigere version af filmen. Går i hvert fald ikke ud fra at artifakter osv bør findes på en digital visning af en nyere film...

Er der nogen der ved om problemet er det samme herhjemme i fx Imperial og Cinemaxx københavn?

Så iøvrigt Pirates 4 i 3D i Cinemaxx i lørdags og kan bekræfte de skuffende 3D effekter... (samt det ½ time for lange manuskript som franchisen jo er kendt for efterhånden), men var en fri-billet, så til prisen var den fin. ;-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#10 Bruce 12 år siden

#9 Ja jeg kender godt til følelsen "nej hvor ser det godt ud", under reklamerne og så skifter det til en hoppende film, uskarp film med ringe kontrast. Jeg tænker ofte, hvorfor helvede jeg egentlig fortsætter med at give penge ud til biografbilletter, når man over halvdelen af gangene alligevel skuffes over billedkvaliteten. Og så 130-140 kr. for en billet. Det er jo fuldkommen forrykt! Det er jo blu-ray udgaven via Amazon.uk. Til den pris burde man kunne forlange den ultimative bio oplevelse.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: