Personligt ville jeg tage PX80 frem for PZ70. Jeg ville klart fortrække 24p understøttelse frem for fuld HD - specielt når vi ikke snakker 50 tommer. Altså - PZ70 understøtter ikke 24p som nogle mennesker sætter pris på når de afspiller f.eks Blu-Ray.
Men ja - pris spiller sikkert også ind. Prisen gør dette til det bedste TV i den pris kategori hands down.
Og hvis man er oppe og betale det dobbelte ville jeg tage Pioneer's KURO som heller ikke er fuld HD - men som slår de andre hands down på billedekvalitet. Og hvis i har MANGE penge så kan i da snupper Pioneer's fuld HD Kuro :)
#13: Men er der så ikke den evige diskussion om hvorvidt det nu er rigtig 24p? Panasonic kan jo ikke køre det 24/48/72/96/120Hz - og så er der ifølge mange dømt judder. Først skal det nedkonverteres fra 1080p, og videre til 1024x768 - og så skal der også lige trylles lidt med 24p.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Såvidt jeg kan læse mig til så er det nye ved 80 contra 70 er at de nu køre 24p. Hvordan den gør det ved jeg ikke, men en af de anmeldelser jeg har læst bekræfter de 24p og at der af den grund ikke er er judder fra f.eks. Blu-Ray.
Fandt lige et reviewsite, hvor der står at den kan køre 96hz, så det er jo et lille plus, men at den kun er 1024x768 stikker en kæp i hjulet for mit vedkommende...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Hm, jeg overvejer den måske lidt igen. Har besøgt nogle specialbutikker her i Århus. De siger mere eller mindre at Full HD er nærmest ligegyldigt så længe man er under 50 tommer og sidder en 3-4 meter fra skærmen. Begge dele vil jeg komme til.
Dem jeg talte med, siger at billedkvaliteten er klart det vigtigste - ikke opløsning. Derfor bliver denne måske interessant igen.
Hvad er jeres holdning? Er opløsning det vigtigste? Og er der nogen der har nogle anmeldelser af dette fjernsyn? Tror I man går helt galt i byen?
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Det vigtigste argument for 1080p, for mit vedkommende, vil være om det understøtter 24p - hvis man ikke har interesse i den del, bør man koncentrere sig primært om billedkvalitet.
Jeg har endnu ikke set en test, der har overbevist mig om at opløsningen gør en stor forskel, når det er forholdsvis små skærme, hvilket stemmer meget godt overens med hvad du har fået at vide.
#11 filmz-vassago 16 år siden
#12 filmz-Bruce 16 år siden
#13 Patriarch 16 år siden
Personligt ville jeg tage PX80 frem for PZ70. Jeg ville klart fortrække 24p understøttelse frem for fuld HD - specielt når vi ikke snakker 50 tommer. Altså - PZ70 understøtter ikke 24p som nogle mennesker sætter pris på når de afspiller f.eks Blu-Ray.
Men ja - pris spiller sikkert også ind. Prisen gør dette til det bedste TV i den pris kategori hands down.
Og hvis man er oppe og betale det dobbelte ville jeg tage Pioneer's KURO som heller ikke er fuld HD - men som slår de andre hands down på billedekvalitet. Og hvis i har MANGE penge så kan i da snupper Pioneer's fuld HD Kuro :)
#14 filmz-vassago 16 år siden
#15 Patriarch 16 år siden
#16 filmz-vassago 16 år siden
#17 Patriarch 16 år siden
#18 Kalle Ferm 16 år siden
Dem jeg talte med, siger at billedkvaliteten er klart det vigtigste - ikke opløsning. Derfor bliver denne måske interessant igen.
Hvad er jeres holdning? Er opløsning det vigtigste? Og er der nogen der har nogle anmeldelser af dette fjernsyn? Tror I man går helt galt i byen?
#19 filmz-Bruce 16 år siden
Her
#20 filmz-Kadann 16 år siden
Det vigtigste argument for 1080p, for mit vedkommende, vil være om det understøtter 24p - hvis man ikke har interesse i den del, bør man koncentrere sig primært om billedkvalitet.
Jeg har endnu ikke set en test, der har overbevist mig om at opløsningen gør en stor forskel, når det er forholdsvis små skærme, hvilket stemmer meget godt overens med hvad du har fået at vide.