Gravatar

#21 Kalle Ferm 16 år siden

Hvad er 24p?
Sorry... er ikke så meget inde i alle de termer...
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#22 Patriarch 16 år siden

Jeg vil mene du har helt ret. Gider bare ikke debattere det med dem her som siger de skal have fuld HD. Billedekvalitet er KLART det vigtigste og fuld HD er som du siger ikke relevant på 42 og ned medmindre man sidder inden for ca. 1,5 for en 42 tommer. Det er ganske enkelt fysisk umuligt at se forskel på længere afstande. Ting som farver, kontrast, billedebehandling, scalering evne, bevægelses håndtering, sort niveau or skygge detaljering er langt, langt vigtigere end om det er fuld HD. Men nogen har fået ind i hoved at fuld HD trumfer det andet og så til helvede med at billedet hakker, at farverne er fucked, eller sort er grå/blå... bare det er fuld HD :D

Det her er et TV med pisse godt billede, 24p understøttelse og godt til behandling af bevægelse. Du får ganske enkelt ikke noget bedre TV i den størrelse uden at du skal op og give omkring 6-7000 mere minimum.

[edit] 24P (genfortalt af en lægmand)... Kort fortalt så er film inspillet med 24 billeder per sekund. Hvis dit TV ikke er konstrueret til afspille dette på korrekt vis kan man få et (svagt) hakkende billede i ny og næ særligt ved panoreringer. Særligt HD formater spiller dette en rolle da de udsender billederne i 24p (som rigtig film) modsat f.eks. pal DVD afspillere.

Det er mulivis nogle detaljer i ovenstående som ikke er helt korrekt men pointen er god nok.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#23 filmz-vassago 16 år siden

#18: Jeg tog ned til Tapeconnection for at kigge på den PX80'er, de har også lige sat den ned til 10K.

Der har man mulighed for at se dem op imod en noget dyrere Pioneer, samt en Sony, Samsung og Toshiba LCD-skærm, alle de gode modeller, og alle i nogenlunde samme prisklasse 10-15.000kr. Har var Panasonic efter min mening bedst, jeg så dog kun alm. digitalt tv på den, samt Superbowl fra TV2sport HD.

Umiddelbart virker det som et ret fornuftigt fjernsyn, det har et knaldgodt billede, og det er et pænt tv (så kæresten bliver nem at overtale), Sonys er i noget mat plast, ikke helt sort, og Samsungs F-serie ligner noget billigt plast i forhold til Panasonics ramme, det ser helt bulet ud når solen rammer det.

Hvis PZ80 eller PZ85'eren ikke bliver meget dyrere end PX80, så hopper jeg på en af dem i stedet, Full-HD og flere funktioner, og det koster ca. 11-12.000 hvis man bestiller det i Tyskland - men jeg vil gerne have det igennem en dansk butik eller webshop, så det er ikke sikkert at prisen holder.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#24 Kalle Ferm 16 år siden

Tak skal I have. Det lyder knagme interessant... :-)
#23: Hørte du hvordan den lyder? Er højttalerne gode?
Gravatar

#25 filmz-vassago 16 år siden

Nej, jeg hørte faktisk slet ikke lyden - jeg havde tænkt mig at bruge min surroundhøjtalere, så for mig er det ligegyldigt om det overhovedet har højtalere :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#26 Kalle Ferm 16 år siden

Ok, takker. Men, mon ikke lyden er fornuftig, hvis resten af skærmen er god.
Gravatar

#27 dyg 16 år siden

Lyden på 70erne er ikke vildt god, men det kan gå an til almindeligt tv-kiggeri. Skal du se film, så vil jeg anbefale dig eksterne højtalere. For at få en bedre lyd skal man have 700 serien.

Jeg antager, at dette også er gældende for 80/800.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: