Gravatar

#1 davenport 15 år siden

Jeg har et spørgsmål vedr. mit nye fladskærmstv. Når jeg ser tvsignal, er det som om at der ligger en glasplade over billedet, der får fx. ansigter til at flyde lidt. Jeg har lidt bøvl med præcist at forklare det. Det ligner lidt at farverne bevæger sig langsommere end billedet..
Giver det mening?
Iøvrigt er billedet også lidt underligt i siderne. Det ser ud som om billedet "trækkes" en smule i hver side, så det ser ud som om skærmen var buet ud af på midten.
Det er ganske lidt, men lidt irriterende..

Der er intet galt ved dvd signal, der står det helt perfekt.

Mit tv er et Sharp Aquos
http://www.sharp.eu/cps/rde/xchg/SID-0A0A4383-2556...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 filmz-vassago 15 år siden

Color Smear måske? Er det kun når du ser TV, for så er det måske en røvdårlig tuner du har, og har du tjekket med både analog og digital?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 davenport 15 år siden

Det er en røvdårlig tuner:
http://www.viasat.dk/Digitale-TV-boxe/Thomson-DSI-...
Den har ikke nogen digi-udgang, men på mit gamle almindelige tv, så det godt ud. Ved godt de flade er mere følsomme.

Men vi får snart ProFiber, så hjælper det nok på det.
Det jeg søgte var måske en indstilling, der måske stod forkert, for efter hvad jeg kan læse, er det et sejt tv, med masser af muligheder..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#4 filmz-vassago 15 år siden

Bruger du scart?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 filmz-vassago 15 år siden

Jeg har lige læst lidt om tv'et, og det får nogle hug pga banding, og så er der noget der brokker sig over lidt smear/blur-agtigt noget ved panoreringer - og det med at farverne bliver hængende, kan måske være den retention der ligeledes snakkes om.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#6 davenport 15 år siden

Ja det er via scart, og jeg justerede noget der hed 3 Y/ et eller andet igår, og det hjalp en smule.. (Aner ikke hvad det er!)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: