Gravatar

#11 Slettet Bruger [2486770504] 11 år siden

Doc Doom (10) skrev:
Det er meget komplekst at svare på.


Faktisk ikke, de typiske musikfiler, som iTunes kan bruge (mp3, aac og apple lossless), har mulighed for at tilknytte coveret til selve filen. Det kræver naturligvis noget arbejde at gøre det og jeg har brugt ret meget tid på min musik igennem tiden, da størstedelen er rippet fra egne cd'er med et andet program end iTunes, men når man har gjort det, behøver man ikke at gøre det igen. :)

Jeg har valgt at have iTunes sat op på en måde, så det ikke er en katastrofe, hvis jeg mister den mappe, fordi det er at stole lidt for meget på et produkt med en tvivlsom fortid. :)

Jeg har vist 2-3 albums, som ikke bliver hentet automatisk eller som ikke har cover i forvejen og det er ren dovenskab, at jeg ikke har fået gjort noget ved dem endnu.
Gravatar

#12 Kruse 11 år siden

Jeg har nu ikke nogle vigtig playlister eller lydindstillinger, men jeg vælger at slette indholdet af min podcast-mappe, og kopiere hele min iTunes-mappe(og følger Doc Dooms instruktioner). Det virker som det nemmeste.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13 doom WAD 11 år siden

Hvis du ikke har nogen vigtige playlister, så er det bedste at åbne iTunes, markere alle sange og trække dem ud af iTunes-vinduet og over i en ny, tom mappe på en ekstern harddisk. Der ligger de så og roder i én stor pærevælling, men det gør intet, jf. nedenfor.

(Hvis du under kopieringen får besked om, at der allerede er én fil med det navn, så skal du bare hver gang vælge den mulighed, at filen kopieres med navnet XXX (2) - ved ikke lige hvordan dette foregår i praksis på en Mac, når man kopierer. Det har intet at sige, at disse filer får navneendelsen (2) eller andet, da iTunes er fuldstændigt ligeglad med filens navn. iTunes skal nok finde ud af, hvad det er for et nummer.)

Når du så har installeret iTunes på din nye/reparerede computer, så åbner du iTunes og vælger den indstilling, at iTunes til enhver tid skal synkronisere heirakiet i musik-mappen med det hieraki, du har i iTunes. (Indstillinger / Avanceret / hak ved Bevar organiseringen i Mappen iTunes Media og ved Kopier filer til mappen iTunes Media, når de tilføjes. (Disse to bør man hakke af under alle omstændigheder, hvis man vil have en vis orden i filerne.)

Derefter gør du det modsatte; nemlig markerer alle filerne i mappen på den eksterne disk og trækker dem ind i iTunes musik-vindue.

Så kopierer iTunes dem over på computerens musikmappe og opretter alle de korrekte mapper med kunstnernavne.

Derefter vælger du download albumart. Du mister kun evt. manuelt indlagt albumart og kun på MP3-filer, ikke på ACC o.l.

Denne model har den bonus, at du slipper af med evt. "døde" musikfiler, der ligger og fylder uden at være en del af dit bibliotek. Sådanne opstår typisk, hvis man sletter et nummer fra iTunes men glemmer at vælge, at nummeret ikke bare skal slettes fra biblioteket men også filen. Det er ret nemt at komme til i skyndingen, når man sletter.
Gravatar

#14 Slettet Bruger [2486770504] 11 år siden

Den feature ville jeg så ikke stole på, da jeg har oplevet, at iTunes har valgt at slette filer, hvis man lader det styre ens samling.

Det virker oss' som en noget omstændig måde at klare det på. :)
Gravatar

#15 doom WAD 11 år siden

Jeg har aldrig haft problemer med den model. Kan ikke se, hvordan det skulle opstå. Hvordan skulle iTunes kunne slette filer, bare fordi man lader det styre samlingen? Det er jo netop meningen, at iTunes SKAL slette filerne, når man vil af med et nummer, ville jeg mene.

Men hver sin smag.

Kan ikke se det er omstændigt og man slipper som nævnt af med de døde filer.

Det tager ikke længere tid end den anden model.
Gravatar

#16 Slettet Bruger [2486770504] 11 år siden

Jeg kan heller ikke se hvorfor det skulle opstå, men ikke desto mindre har jeg oplevet, at iTunes har slettet filer, der ikke skulle slettes, når den funktion er blevet brugt. Og så siger det vel sig selv, hvorfor man herefter ikke stoler på den funktion. :)

Men ja, hver sin smag. Jeg flytter dog aldrig rundt på min musik, som skrevet ovenfor. Det behøver jo ikke at ligge på c-drevet og så kommer man aldrig i den situation, at man skal flytte rundt på noget, hvis ens Windows pludselig dør.

Da jeg også bruger min musik i andre sammenhænge, foretrækker jeg samtidig et system i mapperne, som jeg kan finde rundt i, i tilfælde af, at jeg får behov for filerne, fx. hvis de skal konverteres til et andet format.
Gravatar

#17 doom WAD 11 år siden

utyske (16) skrev:
så siger det vel sig selv, hvorfor man herefter ikke stoler på den funktion.


forstås, forstås :-)

Skriv ny kommentar: