Gravatar

#1 Corgan 16 år siden

Jeg har fornyligt købt mig et Sony 46X3500 tv, som jeg er utrolig glad for. Det er et super fedt tv! Jeg har dog oplevet én ting der irriterer mig en del:
Når jeg slutter min dvd-afspiller til tv'et, er billede og lyd ikke i sync. Lyden kører jeg over min Yamaha RX-V750 reciever via et coaxial kabel. Jeg har prøvet med begge mine afspillere: Pioneer DV-490V og Samsung DVD-HD945. Begge giver samme resultat, hvor lyden er foran billedet. Billedesignalet overføres via HDMI direkte til tv'et.
Jeg har tidligere haft tilsluttet min Panasonic projektor til de 2 afspillere... også via HDMI, og her har jeg ikke haft noget problem. Så jeg går ud fra at det er pga tv'et.

Til tv'et har jeg også tilsluttet en Xbox360 via HDMI.... og her er billed og lyd i sync. Også når jeg afspiller video fra HD DVD eller DVD.

Er der nogen der har en idé om hvad jeg kan gøre ved problemet?
Gravatar

#2 Scherlund 16 år siden

I min søgen på et nyt tv har jeg læst mange tråde med ligende problemer. Det folk for det meste siger at hvis man har sat TV'et til at klare opskaleringen kan der komme forskydelse i lyden. Det råd der kommer mest er at lade afspilleren klare opskaleringen eller køre billedet igennem recieveren. Nogen køre også lyden til TV'et og så sender videre derfra til recieveren.

Som sagt har jeg ingen praktisk erfaring med det. Men det kan være at der er faldet lidt guldkorn af i min søgen på et tv.
Gravatar

#3 filmz-vassago 16 år siden

Det kan sagtens være sådan noget, og mange afspillere har efterhånden også mulighed for at lave noget delay på lydsiden for at kompensere.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 Corgan 16 år siden

#2:

Afspilleren klarer, i mit tilfælde, for opskaleringen. Billedet kører direkte til tv'et... ikke igennem recieveren.

#3:

Jeg har ikke kunnet finde den funktion i mine 2 afspillere desværre.

Skriv ny kommentar: