Gravatar

#1 frankdrebin 13 år siden

Jeg håber at der er en af jer der lige kan hjælpe mig med mit lille spørgsmål..

Det går simpelthen ud på, at jeg søger betegnelsen og om det kan lade sig gøre, at få ens hjemmeoptagelser til at ligne det som man ser på dvd.. Det er som om der kommer et 'lag' oven på filmen? Jeg har nemlig lige selv købt et videokamera, så er interesseret i at lave nogle små film, og ville gerne kunne få det til at fremstå som om det er "rigtig" film :)

Ved sgu ikke lige hvordan jeg ellers skal forklare det..


Mener de viste noget om det i Troldspejlet dengang de vidste et indslag om 'eight legged freaks'!
Gravatar

#2 Tommy Kristensen 13 år siden

Det er svært at få det til at ligne præcist det man er vant til fra biografen - men en god start ville være at få det optaget progressivt - og gerne i 24 fps - derefter skal det colorgrades. Men det vil aldrig komme til at ligne noget der er skudt på rigtig film.
Gravatar

#3 Tommy Kristensen 13 år siden

Tag evt. et kig på Red Giants software. Det kan downloades og prøves af.
Gravatar

#4 frankdrebin 13 år siden

#3 tak, det vil jeg prøve at kigge på.. Jeg tænkte nok det havde noget med det at gøre!

Jeg er heller ikke ude på at få det til at ligne helt, men bare så det ikke bare ligner hjemmeskudt film :)
Gravatar

#5 Tommy Kristensen 13 år siden

Progressivt, 24p , lidt Magic Bullet - og måske lidt "korn" - så er man da et stykke :)
Gravatar

#6 natterjack 13 år siden

Som Tommy nævner, er det nok især color grading, der kan gøre forskellen. Jeg vil anbefale denne bog til formålet, den er specifikt henvendt til folk, som gerne vil have billige, digitale film til at se flotte ud. Den indeholder bl.a. en DVD med tutorials og detaljeret guide til After Effects og Adobe Premiere.
Gravatar

#7 frankdrebin 13 år siden

Jeg prøver at kigge på det!

Tak allesammen :)

Skriv ny kommentar: