Gravatar

#1 Moog 11 år siden

Ja som overskriften hentyder, trænger jeg til at få opgraderet lyden i hjemmebiografen.

Kravene er at det har meget høj WAF (Wife Acceptance Factor)
og en pris i omegnen af 5000 kr.

Mit tv er 50" Plasma fra panasonic, og bruger PS3 som BluRay afspiller.

Hvad kan øge WAF scoren?

Få kabler, små satellitter og pæn woofer.

Mine egne krav er selvfølgelig at det kan give en god lyd!

Rummet er ca. 25 m2

Der må helt sikkert være nogen der har stået i samme situation så råd modtages med kys :)
Gravatar

#2 Tommy Kristensen 11 år siden

Høj WAF og god surround hænger som regel ikke sammen :)

Men man kan jo score mange point på at få gemt kabler, PS3 og reciever af vejen. Jeg har ført mine inde i væggen, både HDMI og højtaler-kabler - og det giver en del. Teknikken fylder langt mindre i synsfeltet.

Derudover skal man gøre op med sig selv, om man kan nøjes med f.eks 3.1 - eller om 5.1 er et must. Nu kan jeg se, at du er fra Århus, så jeg vil da anbefale dig at kigge forbi TapeConnection - og så se nærmere på Monitor Audios R90'er i div. farver. Hvid højtaler på hvid væg er lidt nemmere at sælge til konen/kæresten :)

Jeg har selv R90'er, dog en lidt ældre model end den jeg linker til, men jeg synes de er udmærkede - størrelsen taget i betragtning. De har også nogle mindre satelliter, R45, til det bagerste - men jeg synes ikke de er supergode, måske de nye er bedre, det må du ned og høre. Men budgettet bliver jo hurtigt overskredet hvis du skal have 4 x R90 + en R180 - og så en sub. Alternativt, så må du "nøjes" med 3.0 eller 3.1 - og så putte ekstra på.
Gravatar

#3 elwood 11 år siden

Er det ikke nemmer og udskifte den anden del, til noget som er kompatibel, med det du vil ha 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 davenport 11 år siden

LOL :D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5 HelmerJ 11 år siden

Lidt over budget men MAX WAF
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams

Skriv ny kommentar: