Gravatar

#1 davenport 14 år siden

Hey
Jeg har fået HD-tv leveret fra Profiber. Sådan en smart lille box, der sluttes til min hdmi og så et netkabel i røven. Boxen er en Tilgin. (Kender ikke mærket)

Problemet med den er at det halve af gangene, så reagerer den ikke på fjernbetjeningen. Og der er batteri på, for på andre tidspunkter, så reagerer den fint.
Men jeg zapper ind imellem over på en HDkanal, og så mister den signalet. Og det kommer ikke igen.
Så skal den rebootes og stå og tænke længe, og så virker fjernbetjeningen så ikke...

Er der nogen der har oplevet det samme, eller har nogle råd? Jeg synes det er mærkeligt.

Jeg har en fiberlinje på min. 10/10.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 Tommy Kristensen 14 år siden

Er det en Tilgin Mood 400-020?
Gravatar

#3 davenport 14 år siden

Det er jeg ikke helt klar over. Den er lille, helt sort og det eneste der er få fronten, er et slot til kort og en tænd/sluk knap. (Man skal ikke bruge et kort hos Profiber)
Knappen blinker blå, når den booter op.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#4 Tommy Kristensen 14 år siden

Der må være en stregkode eller lign under bunden - hvor der står noget...
Gravatar

#5 davenport 14 år siden

Yep, men er lige på arbejde ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#6 davenport 14 år siden

Jeg tror det er de medfølgende batterier der er døde faktisk. Jeg kan hamre nogle gange på fjernbetjeningen, og bruge den lidt, og så kommer der liv i dyret.
Kan batterier det, når de er helt nye? Og det er de der store runde lithiumbatterier. Dem har jeg ikke set i en FB før????
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#7 Tommy Kristensen 14 år siden

Ja - vold med fjernbetjening har jo som bekendt en opladende effekt... ellers kan man jo også altid forsøge at trykke endnu hårdere på knapperne ;)

CR-serien er efterhånden brugt i en del fjernbetjeninger - og et ofte set problem er at fjernbetjeninger virker døde. Det skyldes ikke at batteriet er fladt, men at forbindelsen ikke altid er helt god. Jeg har selv en Zaptor-box, fjernebetjening med samme type batterier, hvor fjernbetjeningen ikke altid virker, medmindre man masser på fjernbetjeningen (der hvor batterierne sidder).

Det blev bedre da jeg fik et stykke pap ind i spænd. Men har nu skiftet til en af de dersens smarte Creative remotes - den reagerer dog ikke helt så hurtigt som den originale, men den virker i det mindste hver gang :)

Skriv ny kommentar: