Jeg faldt lige over en interessant tråd på hifi4all's forum, og i den, et link til en anden sjov artikel. En lille gennemgang af hvordan man tilslutter X-box 360'erens eksterne HD-DVD drev til en alm. pc eller HTPC.
Ved nogen hvor man kan købe de drev i DK? Fås den slags slet ikke som indbygning til PC endnu? Det ville jo være oplagt at bygge sin egen pc-baserede HD-DVD / Blue-ray kombi-afspiller.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
I princippet burde man vel kunne få drevet ud af det Xbox-kabinet det bliver leveret i og bygge det ind i en PC. Det er jo sikkert et SATA-drev eller lign. der gemmer sig i.
Tjae. Men hvad så med BR? Jeg kan se at Sony tilsyneladende laver et, men det koster kassen af knaster. Det er lidt underligt, for i de gode gamle dage var dvd-drev da nemmere at få fingrene i, end afspillerne var de ikke?
Min tanke er blot, at når verden alligevel går i retning af mediecentre, kunne man vel ligeså godt selv smække sådan en fætter sammen. Det ville gå max nice sammen med mit nye kommende tv :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
De første blu-ray drev er ihvertfald kommet som man kan sætte i sin computer. Ved ikke hvad de koster, men jeg læste at Toast til mac fulgte med et sted. Hvordan man så afspiller film, er så en anden sag. Tror ikke softwaren er der endnu.... ?
#1 filmz-vassago 17 år siden
-> Clicky <-
På den måde er det så muligt at se HD-DVD i hjemmebiffen for 1200-1500 kroner - eneste krav er det og en forholdsvis kraftig PC'er.
#2 filmz-Kadann 17 år siden
#3 filmz-vassago 17 år siden
#4 gi-jones 17 år siden
#5 filmz-Kadann 17 år siden
#6 gi-jones 17 år siden
Min tanke er blot, at når verden alligevel går i retning af mediecentre, kunne man vel ligeså godt selv smække sådan en fætter sammen. Det ville gå max nice sammen med mit nye kommende tv :)
#7 thomas040 17 år siden
#8 filmz-vassago 17 år siden
#9 gi-jones 17 år siden