Interessant læsning. Jeg troede faktisk at DD Plus var nogenlunde samme kvalitet som standard fullrate-DTS, men spændende at læse at det faktisk er bedre.
#2 Ja, det troede jeg også. Mærkeligt, at man ikke vælger at begrave DD i sin oprindelige form så og så benytte sig af den bedre kompression og encoding.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Ja, generelt kan man undre sig over en stor del af de valg der foretages i forbindelse med udgivelser af film, for eksempel at man stadig vælger at smide HD-udgivelser på markedet med standard DD-spor, når der er så meget andet at vælge imellem.
#4 Ja, det er sløset. Jeg er især skuffet over Paramounts valg hidtil. De har hidtil smidt DVD lydsporene med over på Blu-ray, så film som Flags of our Fathers og M:I:3 har DD5.1 standard lydspor. Faneme ringe.
Den skandinaviske BD-udgave af "Flags.." har faktisk et PCM-lydspor og HD DVD'en har et Dolby TrueHD, hvor den amerikanske vist "kun" har et DD Plus spor.
Til gengæld har den skandinaviske BD-udgave af "The Prestige" kun et DD 5.1 spor, en lidt skuffende oplevelse, da jeg først fandt ud af det, efter jeg havde købt den.
Nope, jeg købte HD DVD udgaven, fordi jeg ikke var klar over at den skandinaviske BD har PCM, igen noget jeg først fandt ud af bagefter.
Så vidt jeg husker, er "The Prestige" en af de sataner der er kodet, så det var derfor jeg valgte den skandinaviske udgave, DD-sporet er dog ganske habilt, men jeg tvivler ikke på at PCM-sporet er meget potent.
#8 Sådan har jeg det med Fountain, som er ude i Europa med et DTS HD Master Audio spor. Får den nok ikke set, førend der kommer en region A eller regionsfri udgivelse med det spor.
#1 filmz-Bruce 17 år siden
Artikel
#2 filmz-Kadann 17 år siden
#3 filmz-Bruce 17 år siden
#4 filmz-Kadann 17 år siden
Ja, generelt kan man undre sig over en stor del af de valg der foretages i forbindelse med udgivelser af film, for eksempel at man stadig vælger at smide HD-udgivelser på markedet med standard DD-spor, når der er så meget andet at vælge imellem.
#5 filmz-Bruce 17 år siden
#6 filmz-Kadann 17 år siden
Den skandinaviske BD-udgave af "Flags.." har faktisk et PCM-lydspor og HD DVD'en har et Dolby TrueHD, hvor den amerikanske vist "kun" har et DD Plus spor.
Til gengæld har den skandinaviske BD-udgave af "The Prestige" kun et DD 5.1 spor, en lidt skuffende oplevelse, da jeg først fandt ud af det, efter jeg havde købt den.
#7 filmz-Bruce 17 år siden
Prestige i PCM er virkelig imponerende. Scenen hvor Tesla går igennem elektronfeltet er virkelig en bombe.
#8 filmz-Kadann 17 år siden
Nope, jeg købte HD DVD udgaven, fordi jeg ikke var klar over at den skandinaviske BD har PCM, igen noget jeg først fandt ud af bagefter.
Så vidt jeg husker, er "The Prestige" en af de sataner der er kodet, så det var derfor jeg valgte den skandinaviske udgave, DD-sporet er dog ganske habilt, men jeg tvivler ikke på at PCM-sporet er meget potent.
#9 filmz-Bruce 17 år siden
#10 filmz-Kadann 17 år siden
Vi burde næsten lave en sammenligning ved lejlighed, hvis du har den amerikanske "Flags..", DD Plus vs. Dolby TrueHD. :)