Gravatar

#31 pulse83 18 år siden

#28 Det er jo trods alt 12000 kr. mindre end $6000. Jeg er enormt spændt på at se hvilken pris Panasonic disker op med.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#32 filmz-Bruce 18 år siden

#29 Hvis du ikke har brug for skalering eller HD i den "lille" udgave 1280x720, men "kun" til almindelige dvd'ere, så er den ikke så ringe endda. Faktisk ret udmærket.

Du kan læse en anmeldelse her
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#33 davenport 18 år siden

Det er kun til almindelige DVDer, og det er en god anmeldelse, så det er et muligt køb :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#34 filmz-Bruce 18 år siden

#33 Husk og få en demo af den. DLP projektorer har et farvehjul, som drejer rundt og nogle mennesker kan se en regnbueeffekt, som er meget irriterende. Jeg gjorde det selv, hos en ven. Hvis jeg sad stille med hovedet, var der intet, men ligeså snart jeg rykkede med hovedet, så så jeg "regnbuer".

Derfor er der nu dukket DLP projektorer op, med 2, 3 og 4 gange hjulhastighed for at mindske effekten.

Test dig selv!

Du kan købe en Sanyo z4 til 8.381,60 her. Så tilkommer der fragt, men det er stadig billigere end Infocus 72'eren og den er klart bedre.
Gravatar

#35 filmz-Bruce 18 år siden

Første HC5000 Anmeldelse
Gravatar

#36 Patriarch 18 år siden

Ser godt ud...

Hvad er "the verdict" omkring 720p vs 1080p? eller 1080i?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#37 pulse83 18 år siden

#35 En rimelig god og positiv anmeldelse, men ikke helt deroppe hvor man bare må have Mitsu'en. Også lidt ærgeligt at han ikke tester den med HD-DVD eller Blu-Ray. Jeg venter stadigvæk på Panny'en kommer før jeg bestemmer mig. :)
Excuse me, Flo!
Gravatar

#38 filmz-Bruce 18 år siden

#36 Jeg er ikke nogen spåmand på området, de argumenter jeg fremfører er som regel dem, jeg læser om i anmeldelser og brugeres erfaringer på Avsforum.

I USA vises HD i 720p. I Europa har man fastlagt sig på 1080p. 1080p giver 3 gange større opløsning end 720p, virkelig meget, men forskellen er mindre, desto mindre billedområdet er. Har man en fladskærm på 28-42", ja så vil 720p være rigeligt. Man vil ikke opleve nogen større forbedring.

Har man derimod projektor og billeder mellem 80-130", ja så kommer 1080p virkelig til sin ret. Mest når der er tale HD-DVD og Blu-Ray, noget mindre for opskalerede DVD'ere.

1080i leverer et billede, som i bedste fald er ligeså godt som et 720p billede (nogle gange dårligere), og det selvom der er langt flere informationer i 1980 opløsningen. Med 720p, er der ingen flimren. Personligt foretrækker jeg 720p fremfor 1080i.

Mitsubishien ser ud til virkelig at levere varen til prisen. Men personligt skal jeg have set Projectorreview og Projectorcentrals anmeldelser førend jeg hopper på vognen. Den eneste grund til, jeg ikke er i ekstase er pga. "shadow detail", som er meget vigtig for mig. I meget mørke scener, kan der være elementer med lidt mere lys, hvor der er meget information. Flotte farver, kontrast etc. For at opnå flot sortniveau idag, dvs. kunne vise bedre sort end grå, så har man inført en automatisk iris, som åbner og lukker sig afhængig af lyset i hvert enkelt billede. Det fungerer glimrende, men der kan være problemer hermed, når man har de mørke scener, hvor der stadig er en masse vigtig information, som skal vises.

Det bliver spændende at se anmeldelser af Panasonics 1000 model og flere af Sony's Pearl og især sammenligninger mellem dem. Støjniveauet betyder meget for mig, eftersom jeg nærmest bliver døv af min nabos PT-AE700 model, ifht. min Z4'er. Jeg tror jeg ender med at slå koldt vand i blodet og venter et halvt år endnu, indtil Sanyo's 1080p projektor kommer på markedet.
Gravatar

#39 filmz-Bruce 18 år siden

Så er der en forsmag på Projectorcentrals anmeldelse af HC5000'eren, som ser ud til at komme tirsdag:

The other review that I hoped to post today was of the amazing new 1080p projector from Mitsubishi, which is the Mitsubishi HC5000. We are still doing some last minute testing with it, so it probably won't post until Tuesday. But I can give you a brief assessment right now. In short, the Mitsubishi HC5000 is one of those dynamite, groundbreaking products that will elevate the already well-respected Mitsubishi brand to a new level in the world of home theater projectors. In our opinion it is without a doubt the best projector they've ever made. And not just because it is 1080p resolution. That is certainly its most obvious feature, but beyond its 1080p format Mitsubishi has pulled out all the stops on this one. Color is extremely accurate, and about as good as it gets in digital projectors. Deinterlacing of standard definition signals is virtually flawless--quite literally the best we've ever seen in any product under $10,000. And the picture has a beautifully natural quality to it, which is an elusive attribute that digital projectors continue to get better at but so often fall just a bit short of.

In addition to the superb image quality, the HC5000 has a number of other noteworthy attributes. Fan noise is extremely low. A 1.6x powered zoom and focus lens with extensive lens shift capability will make it easy to install in a wide variety of viewing spaces. Lamp life in low power mode is 5000 hours. And most remarkably, all of this is delivered for a price of just $4,495, which is the lowest price for 1080p resolution on the market today. We were expecting Mitsubishi to have cut some corners in getting 1080p to this price point, but we are having trouble finding anything to highlight as a fault or shortcoming.

The full review will be posted next week. But we want to alert you to the fact that the Mitsubishi HC5000 will be one of the hottest products of the fall

Ja nu ser jeg den ondelyneme frem til tirsdagens anmeldelse og til nogle sammenligninger.
Gravatar

#40 pulse83 18 år siden

Ja nu ser jeg den ondelyneme frem til tirsdagens anmeldelse og til nogle sammenligninger.

Ditto her. Det lyder spændende. Jeg syntes dog ofte at ProjectorCentral's anmeldelser er over-positive. Men det skal specielt blive interessant at se sammenligninger. Og igen...super-interessant at se hvilken pris Panasonic tager for deres AE1000.
Excuse me, Flo!

Skriv ny kommentar: