Der går rygter om at Panasonics næste projektor (PT-AE1100), bliver en 1080p HD-projektor, til en rimelig penge (13-15.000 kr.??), sat til at udkomme inden året er omme. Hvis det er sandt, er Sanyo fuldstændig udkonkurreret i Panny/Sanyo-krigen, hvis ikke de disker op med en prisbillig 1080p projektor snarest. Der verserer også rygter om en Panasonic PT-AE1000, som, ligesom Sanyos Z5, blot er en opdatering af AE900.
#16 Jeg tvivler stærkt på, at Sanyo udkonkurreres på det marked pga. en senere release. Det vigtigste bliver gode specs og anmeldelser.
Der skulle komme to versioner af Z5'eren, hvor 1080p'eren skulle komme til foråret. Panasonic skal ihvertfald have gjort noget ved blæseren ifht. 900'eren, med mindre min nabo har været uheldig med sin.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#18 Nu er projektorer fra de store producenter kendt for nærmest at styrtdykke i pris på rekordtid pga. den massive konkurrence, men lige en 1080p projektor til 15.000 kr., tror jeg trods alt der går noget tid før man kan købe. Nu har Panasonic f.eks. ikke meldt ud hvor meget prisen for deres kommende 1080p projektor kommer til at ligge på, så det kan være svært at gætte på hvornår de ryger ned i det prisleje du søger. Jeg vil tro at vi er meget klogere om et par måneder. :)
#18 Man havde regnet med 7000$ som startniveauet for den billigste HD projektor. Dette røg meget overraskende ned i 4500$, hvilket er ca 30K i Tyskland.
Indtil videre er der følgende HD 1080p projektorer, som er "indenfor rækkevidde". Sonys VPL-VW50 "Pearl" med SXRD paneler til en pris på ca. 42.000. Så er der Panasonics PT-AE1000 med de nye D6 paneler. Panasonic vil nok være mere prisaggressive, eftersom de er kendt for duetløb med Sanyo om køberne i det nederste prissegment. Dette vil de nok forsøge med i 1080p klassen også. Jeg tror dog ikke prisen kommer meget under 30K. Tilsidst er der Mitsubishi HC5000, som er en decideret overraskelse. Dens specifikationer til en pris på 30K, lyder næsten for godt til at være sandt. EKSTREM lydløs 19db, HQV skalerings chip indbygget, hvilket KAN overflødiggøre en DVD afspiller med intern- eller ekstern skaler. Lampe levetid på enorme 5.000 timer. De første previews med en 90% færdig model, har været imponerende. Uanset hvad, bliver man klogere i december, hvor disse 3 sikkert er blevet testet igennem.
Sanyo tager det roligt og kommer med kun en opgraderet Z4'er i form af den nye Z5'er. Kan man nøjes med den "lille HD" 720p, så får man nok ikke bedre i den prisklasse.
Lavere priser skal nok komme, når Epsons D6 paneler bliver produceret i større antal, jeg vil forvente en pris for de billigste 1080p projektorer om et år, på omkring 23-24K. 15K tror jeg ikke er muligt førend om 2 år.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#11 El vez 18 år siden
#12 gi-jones 18 år siden
#13 Spanner 18 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#14 davenport 18 år siden
;)
#15 gi-jones 18 år siden
#16 pulse83 18 år siden
#17 filmz-Bruce 18 år siden
Der skulle komme to versioner af Z5'eren, hvor 1080p'eren skulle komme til foråret. Panasonic skal ihvertfald have gjort noget ved blæseren ifht. 900'eren, med mindre min nabo har været uheldig med sin.
#18 Patriarch 18 år siden
#19 pulse83 18 år siden
#20 filmz-Bruce 18 år siden
Indtil videre er der følgende HD 1080p projektorer, som er "indenfor rækkevidde". Sonys VPL-VW50 "Pearl" med SXRD paneler til en pris på ca. 42.000. Så er der Panasonics PT-AE1000 med de nye D6 paneler. Panasonic vil nok være mere prisaggressive, eftersom de er kendt for duetløb med Sanyo om køberne i det nederste prissegment. Dette vil de nok forsøge med i 1080p klassen også. Jeg tror dog ikke prisen kommer meget under 30K. Tilsidst er der Mitsubishi HC5000, som er en decideret overraskelse. Dens specifikationer til en pris på 30K, lyder næsten for godt til at være sandt. EKSTREM lydløs 19db, HQV skalerings chip indbygget, hvilket KAN overflødiggøre en DVD afspiller med intern- eller ekstern skaler. Lampe levetid på enorme 5.000 timer. De første previews med en 90% færdig model, har været imponerende. Uanset hvad, bliver man klogere i december, hvor disse 3 sikkert er blevet testet igennem.
Sanyo tager det roligt og kommer med kun en opgraderet Z4'er i form af den nye Z5'er. Kan man nøjes med den "lille HD" 720p, så får man nok ikke bedre i den prisklasse.
Lavere priser skal nok komme, når Epsons D6 paneler bliver produceret i større antal, jeg vil forvente en pris for de billigste 1080p projektorer om et år, på omkring 23-24K. 15K tror jeg ikke er muligt førend om 2 år.