Menuerne er ret nemme at gå til, så prøv dig frem. :) Lige præcis opskalering af dvd, har jeg ikke selv gennemskuet, ud fra menupunkterne, så jeg har bare lavet et skud fra hoften, men har ikke selv testet om der er forskel på indstillingerne.
Har fundet disse to reviews af de to TV jeg kigger meget på for tiden:
Samsung LE40F84BD
SUMMARY Although [100Hz Motion Plus] doesn't work as well as we'd like it to, Samsung LE40F86BD still comes up trumps with excellent blacks, exquisite detail, and smooth 1080p/24 handling.
PROS > Deepest LCD blacks + high perceived contrast ratio > Detailed image from 1080 source with [Just Scan] > Smooth 1080p/24 handling from PS3
Panasonic TH42PZ85 SUMMARY Although [Intelligent Frame Creation] may not win over many viewers, Panasonic TH42PZ85B delivers superb HD picture quality at an affordable price.
PROS > Excellent blacks with no black level fluctuation in [Cinema] mode > Full HD 1920x1080 native resolution delivers exquisite high-def detail > Handles 1080p/24 video signal without telecine judder
CONS > [Intelligent Frame Creation] doesn't work as well as we'd like it to > Cannot deinterlace film-based content properly > No white balance control in user menu to calibrate greyscale
Er lidt nervøs ved det punkt markeret med fed ved PZ85'eren. Min DVD afspiller (NAD T-515) kan kun upscale til 1080i, hvilket så betyder at det ikke fungerer så godt på PZ85.
Kan selvfølgelig prøve at smide min PS3 til - kan den ikke forcere 1080p? Må godt nok køre lyden via optisk digital kabel, men det går vel også nok til DTS, ikke?
Skal jo også bruge det meget til PS3 spil, så tænker 40F nok er bedst alround, men kan ikke bestemme mig. :-)
Pt. koster 40F ca.10k og PZ85 ca. 13k så det skal jo også tages i betragtning...
Jeg er enig. Panasonic vinder big time. Efter mine øjne er plasma kongen. Og vælg ikke et TV udfra en DVD afspiller, som kun har 1080i. Så hellere senere købe en Oppo afspiller. Men PS3'eren, kan nu også skalere til 1080p.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Kan ikke forstå det med at PZ85'er ikke skulle kunne deinterlace godt. Jeg har da ellers læst at den skulle være ret god til det? Prisen er også lavere end 13000 i Tyskland, synes jeg læste at der var folk der fik det til 10500 ex fragt i Tyskland på Recordere.dk
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#117: selv det tv du har fundet til 13K er med stor sandsynlighed købt i Tyskland, og forhandleren skal sikkert også have det retur dertil i tilfælde af RMA, så om man skal sende det til KBH, Århus kontra Hamborg eller Flensborg er vel et fedt - det bliver turen til posthuset jo ikke kortere af :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#111 filmz-Kadann 16 år siden
Menuerne er ret nemme at gå til, så prøv dig frem. :) Lige præcis opskalering af dvd, har jeg ikke selv gennemskuet, ud fra menupunkterne, så jeg har bare lavet et skud fra hoften, men har ikke selv testet om der er forskel på indstillingerne.
#112 McPeter 16 år siden
Har fundet disse to reviews af de to TV jeg kigger meget på for tiden:
Samsung LE40F84BD
SUMMARY
Although [100Hz Motion Plus] doesn't work as well as we'd like it to, Samsung LE40F86BD still comes up trumps with excellent blacks, exquisite detail, and smooth 1080p/24 handling.
PROS
> Deepest LCD blacks + high perceived contrast ratio
> Detailed image from 1080 source with [Just Scan]
> Smooth 1080p/24 handling from PS3
CONS
> [100Hz Motion Plus] introduces interpolation artifacts
> Shadow detail slightly indistinct
> Reflective screen requires good ambient light control
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40F86BD/
og
Panasonic TH42PZ85
SUMMARY
Although [Intelligent Frame Creation] may not win over many viewers, Panasonic TH42PZ85B delivers superb HD picture quality at an affordable price.
PROS
> Excellent blacks with no black level fluctuation in [Cinema] mode
> Full HD 1920x1080 native resolution delivers exquisite high-def detail
> Handles 1080p/24 video signal without telecine judder
CONS
> [Intelligent Frame Creation] doesn't work as well as we'd like it to
> Cannot deinterlace film-based content properly
> No white balance control in user menu to calibrate greyscale
http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PZ85B/
Er lidt nervøs ved det punkt markeret med fed ved PZ85'eren. Min DVD afspiller (NAD T-515) kan kun upscale til 1080i, hvilket så betyder at det ikke fungerer så godt på PZ85.
Kan selvfølgelig prøve at smide min PS3 til - kan den ikke forcere 1080p? Må godt nok køre lyden via optisk digital kabel, men det går vel også nok til DTS, ikke?
Skal jo også bruge det meget til PS3 spil, så tænker 40F nok er bedst alround, men kan ikke bestemme mig. :-)
Pt. koster 40F ca.10k og PZ85 ca. 13k så det skal jo også tages i betragtning...
#113 filmz-saku 16 år siden
Saa det maa blive Panasonic, hvis du endelig vil have LCD saa under det mig at du har fundet et Samsung.
Sony eller Sharp.
#114 filmz-Bruce 16 år siden
#115 filmz-vassago 16 år siden
#116 filmz-Bruce 16 år siden
#117 McPeter 16 år siden
De steder jeg har kigget har jeg nu godt kunnet lide Samsungs billede. Hvilke tilsvarende Sony/Sharp TV ville du så anbefale?
Er også lidt nervøs over det grønne skær som sort/hvid og konsol-materiale kan have på et plasma tv.
#118 filmz-vassago 16 år siden
#119 filmz-saku 16 år siden
Sharp
#120 filmz-Bruce 16 år siden
10/10