Gravatar

#141 filmz-vassago 16 år siden

Jeg har stadig ikke fået købt en flad, var lige ved at hoppe på en PZ85 - men er ikke så begejsteret for designet, kunne langt bedre lide det der var på PX80'eren.

Nu er de også gået bort fra den tidligere rammers sort, og så til højglans, og det er bare ikke pænt, det ligner et Samsung TV. Man kan man ikke lave en højglans ramme billigt, det ser alt for plasticagtigt ud, og så ser "strukturen" ud som om den løber i flere forskellige retninger, så når lyset falder på det, så ser det også fordybninger eller buler.

Stik mig en PZ85 med PX80 ramme :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#142 filmz-vassago 16 år siden

#139: ja, man må da håbe for Pioneer at det er billedet der er noget galt med, for billedet nederst har en betydelig pænere farve i luftskibet, og ingen udtværing i farverne :) Jeg synes faktisk, hvis man ser bort fra detaljegraden ved de små lys, at det nederste billede er pænest.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#143 McPeter 16 år siden

Så... nu er der endelig bestilt HD-TV...

Har lige været i Fona og bestille et Sony Bravia 40W4000 tv.

Fik for 500kr blu-ray film med i prisen, samt 9% rabat fra forbrugsforeningen (nogle gange er forældre ikke helt tossede). :-)

Blev til Assasination of Jesse James og The Departed i øvrigt.

Får det forhåbentligt på onsdag, men nu må vi se. Lader til leverancerne rundt omkring i landet er hårdt ramt for tiden da det er et ret populært tv.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#144 Patriarch 16 år siden

Ser frem til din "anmeldelse" af det :)

“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#145 ks 16 år siden

Hvad gav du for det?
Gravatar

#146 McPeter 16 år siden

TV: 11.999
5-år "total"-forsikring: ca. 1.470 (fik 279krs rabat)
Forbrugsforening (9% rabat): ca. -1.212
2 Blu-ray film inkluderet: 0

Alt i alt: 12.257 kr

Så for 257kr fik jeg 5 års forsikring og for 500kr film. :-)
(ok ok ville ha fået 9% rabat uanset hvad så ka nok ik helt stille det sådan op men alligevel) ;-)
Gravatar

#147 McPeter 16 år siden

Dette er mig idag:

Fona har lige ringet og mit tv er kommet, men de kan først køre det ud til mig på mandag - så nu har jeg aftalt med en ven at han kommer og kører det hjem for mig i eftermiddag. :-D
Gravatar

#148 McPeter 16 år siden

På trods af en dårlig planlagt weekend i sommerhus er det alligevel allerede blevet til et par timers tv kigning på det nye Sony som jeg fik i torsdags - ikke mindst i går med utroligt mange tømmermænd. :-)

Torsdag gik med at pakke det ud og få det indstillet ordentligt. Tog lige lidt tid med autotuning af tv kanaler osv, men ved hjælp af et par hints fra www.hdtvtest.co.uk gik det faktisk nogenlunde smertefrit med de mere tekniske indstillinger før jeg havde et rigtigt flot billede.

Det skal måske lige nævnes at jeg ikke har haft noget andet HD tv og jeg har kun til sammenligning hvad jeg har set hos hifiklubben og fona, hvilket jo formentligt ikke har været fornuftigt indstillede tv.

Men DAMN... hvor ser det bare fedt ud!!! :-D

Som en del af mine omfattende test fik jeg prøvet (analog) kabel tv som jo ikke var nogen vildt god oplevelse i forhold til resten, men nu ser jeg heldigvis så sjældent tv at det ikke er noget jeg ligger søvnløs over. Har ikke prøvet pc til tv endnu, men har fået et nyt kabel så skal nok få det testet en af dagene.

Indtil videre har jeg fået set to blu-rays, nemlig No Country For Old Men, samt The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford. Havde ikke set nogen af dem før så selvfølgeligt lidt svært at sammenligne - men de så begge utroligt flotte ud. Farverne på dette BE2 (bravia engine 2) tv er intet mindre end fantastiske. Billederne virker utroligt levende og er samtidigt utroligt detaljerede.

Blu-ray filmene lever helt op til mine forventninger og kan næsten ikke vente på at få udviddet samlingen. Spil fra PS3'en ser også helt fantastiske ud og har ingen problemer med lag eller andre forstyrrelser af billedet.

Der hvor TV'et i særdeleshed imponerer mig er når jeg opskallerer almindelige DVDer. På trods af at de naturligvis ikke står helt så skarpt som blu-ray discene, så er farverne og den generelle billedkvalitet helt i top og det er som om der bliver pustet helt nyt liv i alle ens gamle film. Har prøvet en del forskellige DVDer af lige fra LOTR:ROTK til panoramascener fra Dances With Wolves til 4 afsnit af Battlestar Galactica i går aftes. Alt sammen ser fantastisk ud. Skal helt sikkert til at se en masse af mine film igen. :-)

Ud over den lidt tvivlsomme kvalitet på TV signalet, så har jeg ingen kritik af dette tv. Hver gang jeg kommer ind af døren og tænder for det kan jeg ikke helt lade være med at sidde og smile over hele fem-øren. ;-)
Gravatar

#149 Patriarch 16 år siden

hehe cool. Hvordan med bevægelse og ps3... bliver billdet en smule blurry at når der er meget bevægelse eller hvordan? Det synes jeg de fleste LCD tv lider og synes bla. X3000 gjorde det.

“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#150 McPeter 16 år siden

Har mest spillet Tekken 5 og GT5, samt demo af Race Driver: Grid og har ikke bemærket nogen problemer indtil videre. Jeg kan godt prøve at holde ekstra øje med det, men synes begge bilspil kørte problemfrit umiddelbart.

Fra hdtvtest.co.uk:

HD Console Gaming (PS3)
We measured the input lag on the Sony KDL40W4000 to be 30ms better/ faster than our resident Samsung F96 reference, meaning that it's probably on par with a CRT (as good as it gets). Now we know why Sony didn't bother including a [Game Mode] in the user menu... there's simply no need.

The deep blacks, lush colours and exquisite detail on the Sony KDL40W4000 turned Gran Turismo 5: Prologue into a dazzling visual feast. There remained some predictable drop in motion resolution during fast action, but it was no worse than other top-tier LCDs not blessed with MCFI (motion-compensated frame interpolation) technology. As long as the LCD panel was properly warmed up, we detected little to no dark area motion smearing in Call Of Duty 4.

Skriv ny kommentar: