Overvejer at invistere i et nyt setup. Da pengene ikke rækker så forfærdeligt langt, må jeg droppe den dyre dvd og forstærker. Overvejer følgende: Optoma HD70 projektor, Kingpin Screens 79" lærred og Logitech Z 5500 Digital pc-højtallere. Min tanke er så, at jeg vil forbinde projektoren og højtallerne til min MacBook ved hjælp af HDMI > DVI og standard lyd-halløj.
Men ville dette kunne lade sig gøre? og hvor meget skal jeg give for et ca. 6 meter langt HDMI > DVI-kabel?
MacBook'en har ikke noget HDMI. Den har en Mini-DVI udgang. Så du skal have fat i dette kabel først. Derefter skal du have fat i et langt DVI kabel. Prisen på dette kender jeg ikke lige, men check det på edbpriser.dk.
Okay, jeg ved at nogle projektorer kan have issues med f.eks tab af sync, noget der bland andet opstår når man forlænger kabel på den måde, altså flere stik og kabler - i stedet for bare et enkelt.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#1 filmz-groth 17 år siden
Overvejer at invistere i et nyt setup. Da pengene ikke rækker så forfærdeligt langt, må jeg droppe den dyre dvd og forstærker.
Overvejer følgende: Optoma HD70 projektor, Kingpin Screens 79" lærred og Logitech Z 5500 Digital pc-højtallere.
Min tanke er så, at jeg vil forbinde projektoren og højtallerne til min MacBook ved hjælp af HDMI > DVI og standard lyd-halløj.
Men ville dette kunne lade sig gøre? og hvor meget skal jeg give for et ca. 6 meter langt HDMI > DVI-kabel?
#2 Corgan 17 år siden
#1:
MacBook'en har ikke noget HDMI. Den har en Mini-DVI udgang. Så du skal have fat i dette kabel først. Derefter skal du have fat i et langt DVI kabel. Prisen på dette kender jeg ikke lige, men check det på edbpriser.dk.
#3 filmz-vassago 17 år siden
#4 Corgan 17 år siden
#3:
Det tror jeg ikke.
#5 DarkLight 17 år siden
#6 filmz-vassago 17 år siden
#7 Corgan 17 år siden
#6:
Det har jeg ikke oplevet med den omtalte løsning kombineret med min Panasonic projektor.
#8 filmz-vassago 17 år siden