Det kommer jo an på hvad tv'et kan præstere. Vi har f.eks en plasma på arbejdet med en lille indbygget stereoforstærker så man lige kan tilslutte 2 sats, og det er faktisk ok lyd. Men det er da korrekt at LCD/Plasmaer ikke ligefrem er kendte for god lyd i de indb. højtalere - men Toshiba har da leveret en række modeller hvor lyden har været ret overraskende.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Selvfølgelig er der undtagelser, men uanset hvor gode højttalere der er i et TV, vil jeg da vove påstanden at et godt stereoanlæg altid vil levere noget der er bedre. :)
Mit TV har ok højttalere, som fint kan bruges hvis jeg en sjælden gang benytter TV-funktionen og ikke bare ser film, men der er altså langt fra den lyd og op til mine Dali Ikon 6 med tilhørende Denon DRA-1000 stereoreceiver. :)
Nu er det jo så ikke højtalere der indb. i den model vi har på arbejdet, men en lille forstærker, og den gør det ret godt - og leverer langt bedre lyd end hvad man ville få ellers.
Men hvis man har penge til noget andet ville jeg da også gøre brug af en forstærker. Men nu var det bare for at forklare at man altså godt kunne bruge det selv med stereo...
Jeg vil lige tilføje at jeg tog fejl mht. mit eget TV. Da jeg bruger en standard stereoreceiver til lyd når jeg ser film, har jeg fra starten sat alle enheder op til dette, så har lyden via HDMI faktisk været slået fra, da det kun var de analoge udgave der var aktiveret. :)
Haha, ja, man lærer noget nyt hver dag. Det er heller ikke så lang tid hvor jeg fandt et par "nye" funktioner om min forstærker - selvom jeg har haft den i over 5 år.
17: Jeg boede engang i en lejlighed i en uge, før jeg fandt et ekstra badeværelse med kar og hele svineriet! (Off-topic, men lidt morsomt i sammenhængen.)
#11 filmz-vassago 17 år siden
#12 filmz-Kadann 17 år siden
Selvfølgelig er der undtagelser, men uanset hvor gode højttalere der er i et TV, vil jeg da vove påstanden at et godt stereoanlæg altid vil levere noget der er bedre. :)
Mit TV har ok højttalere, som fint kan bruges hvis jeg en sjælden gang benytter TV-funktionen og ikke bare ser film, men der er altså langt fra den lyd og op til mine Dali Ikon 6 med tilhørende Denon DRA-1000 stereoreceiver. :)
#13 filmz-vassago 17 år siden
Men hvis man har penge til noget andet ville jeg da også gøre brug af en forstærker. Men nu var det bare for at forklare at man altså godt kunne bruge det selv med stereo...
#14 filmz-Kadann 17 år siden
Ja, men som jeg skrev: hvis udstyret understøtter det. :)
Mit TV understøtter f.eks. ikke lyd via HDMI og det gør en stor del af de mindre/billigere LCD'er ikke, så vidt jeg ved.
#15 filmz-DocDoom 17 år siden
#16 filmz-Kadann 17 år siden
Jeg vil lige tilføje at jeg tog fejl mht. mit eget TV. Da jeg bruger en standard stereoreceiver til lyd når jeg ser film, har jeg fra starten sat alle enheder op til dette, så har lyden via HDMI faktisk været slået fra, da det kun var de analoge udgave der var aktiveret. :)
#17 filmz-vassago 17 år siden
#18 filmz-DocDoom 17 år siden
#19 filmz-DocDoom 17 år siden
#20 PredatorX 17 år siden
Hvis det er sandt er det ihvertfald pænt morsomt hehe