Mit tv har en HDMI-udgang og en component-udgang (den med rød/grøn/blå). For at spørge som en total blondine: Hva' er bedst at anvende af de to muligheder? Jeg regner med at tilslutte en PS3 til Blu-Ray-afspilning (og spil selvfølgelig) eller en Blu-Ray el. HD-afspiller.
Jeg bruger component til min nyindkøbte HD DVD afspiller og jeg kan se minimalt forskel på dét og HDMI, hvis jeg sidder 20-30 cm. fra mit TV, hvilket er et 32" LCD.
Men sidder jeg, hvor jeg normalt sidder når jeg ser film, kan jeg ikke se forskel på de to.
Tak, Kadann. Skal jeg læse dit indlæg sådan, at den minimale forskel er i HDMI's favør, og at jeg derfor ligeså godt kan vælge HDMI frem for componemt, når jeg ikke har købt kabler endnu?
Helt bestemt. HDMI er vejen frem, component kan dog sagtens bruges, afhængigt af situationen. For mit vedkommende valgte jeg kun component, fordi begge mine HDMI-indgange er brugt på TV'et allerede.
#1 filmz-DocDoom 17 år siden
Mit tv har en HDMI-udgang og en component-udgang (den med rød/grøn/blå). For at spørge som en total blondine: Hva' er bedst at anvende af de to muligheder? Jeg regner med at tilslutte en PS3 til Blu-Ray-afspilning (og spil selvfølgelig) eller en Blu-Ray el. HD-afspiller.
Tak til de alvidende :-)
#2 filmz-DocDoom 17 år siden
#3 filmz-Kadann 17 år siden
Men sidder jeg, hvor jeg normalt sidder når jeg ser film, kan jeg ikke se forskel på de to.
#4 filmz-DocDoom 17 år siden
#5 filmz-Kadann 17 år siden
Helt bestemt. HDMI er vejen frem, component kan dog sagtens bruges, afhængigt af situationen. For mit vedkommende valgte jeg kun component, fordi begge mine HDMI-indgange er brugt på TV'et allerede.
#6 filmz-DocDoom 17 år siden
#7 filmz-vassago 17 år siden
#8 filmz-Kadann 17 år siden
Sandt, hvis man altså har udstyr der understøtter det. :)
Jeg er f.eks. stadig afhængig af to kabler, fordi det der surround ikke er noget jeg bruger... endnu. :)
#9 filmz-vassago 17 år siden
#10 filmz-Kadann 17 år siden
Jo, men det er de færreste stereoreceivere der har HDMI-indgang og at se HD-film med lyd fra TV'et er jo ikke helt optimalt. :)