Gravatar

#1 Lord Beef Jerky 9 år siden

Jeg er sikker på, at en af jer tekniknørder kan hjælpe mig. Jeg har en gammel ipod Classic (5. Generation) som udelukkende bliver brugt til Roskilde festival. Batteriet går død på 1 times tid, så jeg skal til at finde en løsning på dette. Jeg har 3 overvejelser til dette. Enten køber jeg et internt batteri. Dette indeholder en smule risiko, da ting jo kan gå galt når man skifter det, så jeg foretrækker en af de to næste løsninger. Enten køber jeg et lille eksternt batteri med 1900 mAh, som man bare smækker bagpå. Ellers køber jeg en såkaldt powerbank på 8000 mAh, som man tilslutter med ledning. Jeg aner dog ikke, hvor lang tid batterilevetid, der er på de størrelser (har fundet ud af, at det originale batteri i iPod'en er på 400 mAh, så hvis man skal regne udfra det, så er der ufattelig meget levetid på en 8000er). Er der nogen der har styr på denne slags eller erfaring med det?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#2 Lord Beef Jerky 9 år siden

Jeg tænker også lidt, om funktionen på et eksternt batteri, blot er at oplade det interne? I så fald bruger min ipod vel 400 mAh i timen, og så kan det vel kun svare sig at købe et internt batteri alligevel.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3 Slettet Bruger [3510210009] 9 år siden

Jeg har skiftet batteri på en iPod før, godt nok en ældre udgave, men det er ikke supersvært og der findes masser af guides til det online.

Det eneste man skal være opmærksom på er, at skidtet er lavet af relativt blødt metal, så man skal passe på med hvad man bruger, når man splitter den ad.

Der er også masser af batterier derude, der kan købes til en billig pris, men du kan evt. gå ned i en lokal iPhone-butik, altså den slags der er cirka 10.000 af på Nørrebro i København og høre dem hvad de skal have for at gøre det. Det er ikke umuligt, at de kan gøre det meget billigt.

Jeg ved ikke om de eksterne batterier/opladere kan levere nok spændning til at oplade skidtet mens den afspiller, men kan den gøre det med en telefon eller tablet, kan den sikkert også med en iPod.
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 9 år siden

Hmmm, lyder som om jeg skal prøve en af de butikker. Kan ikke lige finde et internt batteri til lige præcis min model alligevel. Jeg tjekker imorgen, når jeg alligevel kommer forbi. Hvis det bliver over 300 kr, tror jeg dog, at jeg selv gør det.

Og tak for svar!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 Lord Beef Jerky 9 år siden

Bah, nu har jeg ringet lidt rundt, og det kunne ikke gøres for under 400, så nu fandt jeg og bestilte både et internt på 450 mAh og et lille eksternt batteri på 1900 mAh for 200 i alt. Wish me luck.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6 davenport 9 år siden

Må Herren bevare dig!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: