Der er sket det værst tænkelige for en filmnørd, DVD-afspilleren er gået i stykker. Jeg frygter jeg skal ud at have en ny, men ville lige høre om der er nogen som kender til problemet.
Det er en Sony afspiller og da jeg tændte den kom der den sædvanelige blå pauseskærm. Så smed jeg en dvd skive i hvorefter den startede, men hele billedet havde fået et gult skær, og underteksterne som skal være hvide var også gule. Lidt efter skiftede det fra gult til rødt, hvilke det så har været lige siden. Stopper jeg dvd'en imens filmen er i, har pauseskærmen også ændret sig i farven, men tager jeg dvd'en ud, slukker og tænder igen er pauseskærmen igen blå, men ændrer sig når jeg starter filmen. Det er ikke filmene den er gal med for jeg har prøvet med adskillige film med samme resultat.
Er der nogen der kender noget til sådan et problem...?
Hmm, min gamle Sony-afspiller gjorde stort set det samme, bortset fra at det hele bare fik et grønligt skær. Jeg fik det aldrig tjekket, men købte i stedet en ny (med HDMI-udgang, så den passede til min Sanyo-projektor), så jeg kan ikke svare dig på, hvad der er galt, og om det kan fikses.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#1 Verbal 18 år siden
Det er en Sony afspiller og da jeg tændte den kom der den sædvanelige blå pauseskærm. Så smed jeg en dvd skive i hvorefter den startede, men hele billedet havde fået et gult skær, og underteksterne som skal være hvide var også gule. Lidt efter skiftede det fra gult til rødt, hvilke det så har været lige siden. Stopper jeg dvd'en imens filmen er i, har pauseskærmen også ændret sig i farven, men tager jeg dvd'en ud, slukker og tænder igen er pauseskærmen igen blå, men ændrer sig når jeg starter filmen. Det er ikke filmene den er gal med for jeg har prøvet med adskillige film med samme resultat.
Er der nogen der kender noget til sådan et problem...?
#2 filmz-yoshimura 18 år siden