Jeg indrømmer blankt at jeg ikke har arbejdet så meget med alm. video encoding, da det meste jeg laver er 2d/3d animation. Her finder jeg ingen betydelig forskel i kvaliteten. Det afhænger meget af hvilken kilde det bliver taget fra. Her mener jeg at CCE vinder en smal sejr. Dog er CCE meget hurtigere til at encode. Det kan dog godt være at det har skiftet da jeg ikke har prøvet TMPGenc i snart et år.
Nu tænkte jeg mere på hvad HeavyClaus encoder med, når han encoder direkte til vob.
VOB-standarden kræver, at enkeltfiler ikke må være større end 1 GB, så det er der intet mystisk i.
Fidusen med DVD Shrink er (udover effektiv ripping) naturligvis at muliggøre, hvad mange brænderprogrammer normalt IKKE tillader: Omgåelse af standardformaterne (Standard Play = 2 timer og Long Play = 4 timer, osv.). Shrink tilpasser indholdet af enhver DVD eller VOB-fil på harddisken til lagerpladsen på en skrivbar DVD+-R (ca. 4,3 GB), således at man vil få optimal billedkvalitet på f.eks. en 2½ time lang film, som under normale forhold ville være blevet tvangskonverteret til det halvdårlige Long Play format.
Efter filanalyse, kan herligheden brændes som normalt med Nero Burning ROM, Nero Vision eller hvad man nu foretrækker.
#11 filmz-vassago 19 år siden
#12 Scherlund 19 år siden
Nu tænkte jeg mere på hvad HeavyClaus encoder med, når han encoder direkte til vob.
#13 HeavyClaus 19 år siden
Jeg bruger AVS video converter til at konvertere til VOB. Det skal dog være en af de nyere versioner...
Har du link til "CCE"? Kunne godt tænke mig at prøve lave lortet om til "ES"-filer i stedet :)
#14 Scherlund 19 år siden
Cinema Craft Encoder Der er vist nogle prøve versioner.
Ellers prøv TMPGenc som er udemærket og fratis så vidt jeg husker: TMPGenc
#15 filmz-erasure 19 år siden
Hent DVD Shrink v. 3.2 (freeware)
http://www.dvdshrink.org/
og DVD Decrypter (freeware), som SHrink benytter sig af:
http://www.doom9.org/Soft21/Rippers/SetupDVDDecryp...
VOB-standarden kræver, at enkeltfiler ikke må være større end 1 GB, så det er der intet mystisk i.
Fidusen med DVD Shrink er (udover effektiv ripping) naturligvis at muliggøre, hvad mange brænderprogrammer normalt IKKE tillader: Omgåelse af standardformaterne (Standard Play = 2 timer og Long Play = 4 timer, osv.).
Shrink tilpasser indholdet af enhver DVD eller VOB-fil på harddisken til lagerpladsen på en skrivbar DVD+-R (ca. 4,3 GB), således at man vil få optimal billedkvalitet på f.eks. en 2½ time lang film, som under normale forhold ville være blevet tvangskonverteret til det halvdårlige Long Play format.
Efter filanalyse, kan herligheden brændes som normalt med Nero Burning ROM, Nero Vision eller hvad man nu foretrækker.