Gravatar

#1 Scherlund 19 år siden

Jeg er igang med at lave en DVD med musikvideoer. På denne DVD vil jeg gerne lave en playlist funktion. Det er her problemet opstår, hvordan laver man sådan en, når nu man ikke kan lave den med menuer? Efter jeg har har regnet lidt på det vil jeg have plads til ca. 24 videoer. Det vil give 24^25 forskellige muligheder og dermed lige så mange menuer jeg skal lave. da dette både overstiger det antal der er muligt at lave på dvden og samtidig hvor mange jeg gider at lave, er det jeg spørger:

Hvordan laver man en dynamisk playlist på en dvd?

Jeg tænker at det er muligt ved hjælp af den underliggende programmering af dvden, men da jeg ikke lige er hverken fortroligt med denne programmering eller kan finde nogen start guide, håber jeg at der er nogen herinde der kan hjælpe mig.
Gravatar

#2 filmz-vassago 19 år siden

Er ikke helt med på hvad det er du gerne vil ende med.

- Du vil have lavet en dvd
- den skal indeholde ca. 24 videoer

Så meget er jeg med, men du vil IKKE have en menu, men en playlist-funktion af en art. Hvad skal dvd'en bruges til? Hvad tænker du på når du siger dynamisk playlist - er det en menu hvor du selv kan sammensætte en playlist, eller tænker du på noget helt andet.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 Scherlund 19 år siden

Selvfølgelig skal den have en menu, men selve playlisten er en som man selv skal kunne sammensætte.

dvden skal nu ikke bruges til det helt store andet en til at tage med rundt til venner og lign.
Gravatar

#4 HeavyClaus 19 år siden

Tror det bliver ret svært at lave så du selv kan sammensætte playliste direkte på dvd'en...

Men du kan vel bare lave en menu så man kan vælge den næste når den forrige slutter?

Jeg kan helt klart anbefale programmet DVDlab til at lave menuer osv i. Det er dejligt let og overskueligt og kan lave "rigtige" menuer...
Gravatar

#5 filmz-vassago 19 år siden

#3: der må jeg desværre være dig svar skyldig. Umiddelbart tror jeg ikke at det kan lade sig gøre, men ved det faktisk ikke - du er ikke tilfreds med Random/Shuffle play?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#6 Scherlund 19 år siden

#4 Jeg bruger selv DVD-Lab som jeg er meget tilfreds med, pånær en ting, og det er at jeg bare ikke kan få den til at arbejde sammen med DTS spor.

#5 Random/shuffle play lyder interessant. Har du nogle links til at lave sådan en fætter?
Gravatar

#7 HeavyClaus 19 år siden

Nu vi er ved det så skal jeg også lige bruge lidt hjælp...

Jeg har en avi fil jeg gerne vil have lavet til VOB. Den er ret stor filen så den bliver delt i 2 filer når jeg convertere... Det skaber lidt problemmer med DVDLAbs chapter funktion...

er der nogen der ved hvordan jeg får den converteret til EN VOB-Fil eller løser chapter problemmet?
Gravatar

#8 Scherlund 19 år siden

Jeg har aldrig haft problemer med Chapter funktionen i DVD-Lab. Nu når jeg tænker mig om har jeg ikke set en vob-fil over 1GB på nogen dvder. Mon ikke det er en del af standarden at de ikke må fylde mere.

Hvad er problemet helt præcist?
Gravatar

#9 HeavyClaus 19 år siden

Altså, den deler filmen i de to VOB-filer.
fint nok, så i DVDLab linker jeg bare mellem dem, så del 2 fortsætter efter del 1. Dette virker også fint nok...

Så laver jeg chapter til begge dele. Men det er kun de chapters til del 1 der virker, de chapters til del 2 linker alle til starten af del 2, ligemeget om det er fra menuen eller via skip funktionen.
Gravatar

#10 Scherlund 19 år siden

Hmm... det lyder som om du laver vob filerne inden du smider dem i DVD-Lab. Det har jeg ikke de store erfaringer med (højst lige nogle små ting, intet stort). Selv encoder jeg om til rene ES filer og bruger dem i DVD-Lab. Så skal den nok selv lave vob-filerne. Det er en løsning jeg aldrig har haft problemer med.

Hvad bruger du til at encode direkte til vob filer?

Jeg bruger selv CCE til at encode med. Den er dejlig hurtig, ca. 150% - 250% hurtigere end TMPeng.

Skriv ny kommentar: