Gravatar

#1 Lord Beef Jerky 14 år siden

Hep. Jeg er lidt på udkig efter et surround anlæg inkl. højtalere. Anlægget skal kunne afspille TrueHD og DTS-HD samt alle de ældre formater naturligvis, og højtalerne vil jeg foretrække som små og ophængelige, da min stue ikke ligefrem er gigantisk. Det skal lyde godt, og være så absolut billigt som muligt... jeg vil foretrække priser der er under 5000, og helst så meget under som muligt. Nogen gode forslag?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#2 filmz-Utyske 14 år siden

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/syst...

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/recei...

Det er nok ikke voldsomt meget du kan få for under 5000 kr., hvis det bare skal være moderat vellydende.

Det er dog ikke umuligt at du kan finde lidt billige højttalere. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#3 filmz-Bruce 14 år siden

Jeg ville købe en Onkyo 507 her. Dvs. en pris inkl. fragt på ca. 300 euro. Det er en 5.1 forstærker og kan spille de nye formater. Derefter ville jeg købe 2 af disse, hvorefter du er oppe i en pris på ca. 4.500.

Fordelen er, at du får en god receiver og gode højttalere og dermed en god stereoopsætning som du ikke vil blive utilfreds med og derfor kan finde fordel i, at bygge på med. Jeg finder en god stereoopsætning bedre end et surround sæt til under 5.000, som formentlig har tynd lyd, for det ER svært at finde et surround sæt under 5K, med mindre man er heldig at falde over nogle brugte. Højttalere er den komponent, som slides mindst i et system. Jeg forventer personligt at mine holder livet ud :) Når finanserne er til det, så udbyg med en center (gerne nummeret større, for du vil finde ud af at centeren er den vigtigste højttaler) og til sidst med to surround højttalere.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 14 år siden

Tak for svarene... der kom da lidt jeg kan kigge på, samt lidt jeg skal overveje. Jeg har slet ikke forstand på surround, da jeg aldrig har ejet et anlæg, men det er vist ved at være på tide at overveje investeringen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 filmz-Utyske 14 år siden

Fremgangsmåden som Bruce beskriver er at foretrække, da du vil ende op med et bedre anlæg til slut. :)

Selvom du "kun" starter med to højttalere, kan du sagtens afspille DTS-HD og Dolby TrueHD, selvfølgelig kun i stereo, men det lyder stadig ret fornuftigt. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 14 år siden

Den mulighed lyder også fornuftig. Ender man med et 7.1 system på den måde, eller er det fuldkomment ligegyldigt?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 filmz-Utyske 14 år siden

Det kommer an på størrelsen af ens stue. Jeg har ikke en stor stue og 7.1 vil være totalt overkill, så 5.1 er helt fint til mig.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg tror jeg går samme vej... min stue er heller ikke ligefrem enorm. Tak igen =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 HelmerJ 14 år siden

Jeg startede på denne måde meden sony forstærker og eltax højtalere på 6-7år er det blevet NAD T775 v2 og dali 850 front center og bag er også dali, kan bare ikke huske størrelsen, men har ikke været ude og købe for over 4000 på noget tidspunkt
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams

Skriv ny kommentar: