Nu når der snart kommer nyt TV i hjemmet er det vist også på tide at få skiftet det gamle surround sæt ud.
Til højtalere regner jeg med at bestille et Focal Pack Sib gennem fælleskøbet på recordere.dk
Som receiver har jeg længe overvejet en Onkyo 605, mest fordi at den kan decode alt man smider efter den. Men da budgettet allerede er godt presset, så leder jeg efter alternativer. Har kigget lidt på en Denon 1508. Men er usikker på om den kan tage et afkodet lydsignal fra HDMI.
Er der nogen alternativer når 3000kr. er budgettet?
Du sparer selvfølgelig 400,- ekstra op og så køber du stadig 605'eren fra TechnikDirekt i Tyskland, som du absolut kan stole på. Ellers holder du øje med salg af brugte receivers hos Hifi4all.dk.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Tak for svarende. Ja jeg burde nok spare lidt mere op og så købe en Onkyo 605/606 eller Denon 1908. Men det er bare svært når man er ved at skifte det hele på engang og så vente lidt.
Jeg har dog i mellem tiden fundet en Sony STR-DG910 som fona har til 2999.- Den ser umiddelbart ud til at have alt det jeg skal bruge. Men vil lige høre om der er nogen der har nogen erfaringer med denne model.
#5 Den kan modtage lydsignal i PCM, hvilket i min verden er alfa- og omega med de nye HD formater. Du skal så blot sørge for, at have en afspiller, som kan dekode de nye formater og sende lyden afsted som PCM til din receiver. Om din receiver kan modtage og dekode lyden via bitstream betyder så ikke en dyt og det rigtige sted at dekode skidtet, er alligevel også i afspilleren.
Kan opkonvertere signaler fra andre kilder til HDMI. Bonus.
Begge kan autokalibreres via mikrofon. Kender ikke så meget til Sonys system, men jeg ved Onkyo'ens Audyssey system er topnotch.
Onkyoen DACs er de nyeste nye, så mht. lydkvalitet og de anmeldelser jeg har læst, vil jeg tro Onkyoen løber klart med sejren.
Onkyo'en kan opskalere signaler til 720p og 1080p. Sonyen kan IKKE opskalere. Er måske ikke det store problem, hvis man har en afspiller, som foretager dette istedet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Husk at lytte til forstærken (uanset hvilken), inden du køber - køb aldrig ud fra specifikationer alene.
Denon har - efter min mening - en tendens til at være lidt skinger i diskanten, især når den parres med højttalere, der er lidt lyse i lyden. Særligt deres billigere modeller har haft en tendens til at have en tynd og metallisk klang.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Har nu undersøgt den Sony receiver nærmere og den kan kun modtage LPCM hvis man sætter den til at videregive et 1080i signal. Så jeg må nok hellere lige spare lidt mere op og så tage en opdateret Onkyo 605.
#1 Scherlund 16 år siden
Til højtalere regner jeg med at bestille et Focal Pack Sib gennem fælleskøbet på recordere.dk
Som receiver har jeg længe overvejet en Onkyo 605, mest fordi at den kan decode alt man smider efter den. Men da budgettet allerede er godt presset, så leder jeg efter alternativer. Har kigget lidt på en Denon 1508. Men er usikker på om den kan tage et afkodet lydsignal fra HDMI.
Er der nogen alternativer når 3000kr. er budgettet?
#2 Spanner 16 år siden
Når det så er sagt, kan det være at man lige skal vente en stund til Onkyo for fikset de problemer, de har med at dekode DTS MA:
http://www.filmz.dk/forum/item/31088/#first
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#3 filmz-Bruce 16 år siden
#4 filmz-Kadann 16 år siden
Du skal op i en Denon 1908, før den understøtter andet end blot HDMI-switching.
#5 Scherlund 16 år siden
Jeg har dog i mellem tiden fundet en Sony STR-DG910 som fona har til 2999.- Den ser umiddelbart ud til at have alt det jeg skal bruge. Men vil lige høre om der er nogen der har nogen erfaringer med denne model.
#6 dyg 16 år siden
#7 filmz-Bruce 16 år siden
Kan opkonvertere signaler fra andre kilder til HDMI. Bonus.
Begge kan autokalibreres via mikrofon. Kender ikke så meget til Sonys system, men jeg ved Onkyo'ens Audyssey system er topnotch.
Onkyoen DACs er de nyeste nye, så mht. lydkvalitet og de anmeldelser jeg har læst, vil jeg tro Onkyoen løber klart med sejren.
Onkyo'en kan opskalere signaler til 720p og 1080p. Sonyen kan IKKE opskalere. Er måske ikke det store problem, hvis man har en afspiller, som foretager dette istedet.
#8 filmz-yoshimura 16 år siden
Denon har - efter min mening - en tendens til at være lidt skinger i diskanten, især når den parres med højttalere, der er lidt lyse i lyden. Særligt deres billigere modeller har haft en tendens til at have en tynd og metallisk klang.
#9 Scherlund 16 år siden
#10 McPeter 16 år siden
http://hifiklubben.dk/lagerrensning?_s_icmp=fp104
Link til beskrivelse af NAD 754 (normal pris 6000):
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/recei...
Jeg har selv forgængeren NAD 753 som jeg er super tilfreds med. Har dog ikke HDMI ind-/udgange, men kan tilsluttes 7.1 lyd via analog indgangene.