Mht. skærm, så kom Phillips jo med den der biografformatskærm på et tidspunkt. Jeg så den på en udstilling, men om den er god eller hvad ved jeg sgu ikke. Den havde et helt anderledes format... 20:9 eller noget i den retning (som jeg ikke har en kæft forstand på alligevel ;))
- Dit kunst bør være billeder af voldsomt forstørret støvmider, bare for at understrege hjemmebioens middelmådige og på alle måder utilstrækkelige tilstand ;D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#13: Ja, den kan jeg godt huske, tror endda jeg postede et link til den med teksten "Den skal jeg have", men jeg har ikke hørt noget til formatet siden.
Man kan jo heller ikke lade være at spekulere på, hvordan det behandler dvd-billeder, der ikke er letterbox, men 3:4 (eller hvad det nu hedder). Så kan man ende med et ret aflangt eller ret side-beskåret billede.
Har svært ved at betragte Philips TV'et som andet end en kuriositet. Jeg kan se lidt mening i store lærredstørrelser, men udvalget er ringe set ifht 1.33 og op til 1.85 materiale og den slags film vil få store side bjælker istedet. Men er man modsat den store bredskærms entusiast så kan jeg se ideen dog er det en meget dyr én.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#11 Bruce 13 år siden
#12 MMB 13 år siden
Evt. har jeg en kemirapport til på mandag. ;)
#13 davenport 13 år siden
- Dit kunst bør være billeder af voldsomt forstørret støvmider, bare for at understrege hjemmebioens middelmådige og på alle måder utilstrækkelige tilstand ;D
#14 DoctorDoom 13 år siden
Edit:
http://www.philips.dk/c/cinema-21-9/10671/cat/
Det er "kun" 58", 21:9 format.
Man kan jo heller ikke lade være at spekulere på, hvordan det behandler dvd-billeder, der ikke er letterbox, men 3:4 (eller hvad det nu hedder). Så kan man ende med et ret aflangt eller ret side-beskåret billede.
#15 Bruce 13 år siden
#16 DoctorDoom 13 år siden
#17 Collateral 13 år siden
#18 Highland Park 13 år siden
http://www.dr.dk/NU/player/#/so-ein-ding/4953
Okay, knap et minut inde i programmet og manden står allerede og påstår, at film oftest er optaget i det format. Flot.