Gravatar

#1 ks 16 år siden

Hej Allesammen

Jeg har nu i godt 7-8 måneder kørt med mine Dali højtalere Concept 6 og min Pioneer forstærker.

Men på det sidste har jeg bemærket det sære, at den venstre højtaler er begyndt at falde ud. Er der nogen forklaringer på dette? Er højtaleren i stykker, eller drejer det sig bare om en uheldig ledning, der er lidt løs somewhere eller er det forstærkeren, der skaber problemet?

Jeg har prøvet at tage ledningen ud og sætte den i igen, både i højtaleren og forstærkeren, men udfaldet sker stadig indimellem. Det er ikke konstant, men sker snarere på skift.

Er lidt bekymret, for nu at sige det mildt :(
Gravatar

#2 HonoDelLoce 16 år siden

Nu er det jo svært at fortælle lige nøjagtig hvad det kan være.. Selvom det nemt kan lyde som en løs forbindelse eller noget i den retning..

Men for at finde ud af om det er i forstærkeren eller i højttalere, vil jeg da foreslå dig, at du prøver at bytte højttalerne om engang.. Altså, bytter dem rundt, så højre bliver venstre og omvendt..

Hvis det stadig er samme side, er det højst sandsynligt i din forstærker.. Hvis ikke, ja, så må gættet jo falde på højttaleren :) Prøv evt samme bytten rundt med ledningerne, da det også kan være i dem, det sker..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3 ks 16 år siden

Ja, tænkte godt tanken. Jeg bytter dem hurtigt og ser om der er forskel.
Gravatar

#4 davenport 16 år siden

Prøv evt. også med en anden ledning, for der kan jo være noget i vejen med den du bruger.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5 ks 16 år siden

Jep, det havde jeg faktisk ikke tænkt på.

Var ikke klar over, at ledninger på den måde kunne "gå i stykker". Jeg har i første omgang byttet om på højtalerne for at se om der er problemer der. Narrowing down :)

Indtil videre spiller alt fint dog, så nu må vi se.

Skriv ny kommentar: