Gravatar

#1 molleb 9 år siden

Jeg vil gerne tilslutte min stationær computer til mit tv. Min computer har både DVi og HDMI tilslutning, så mit spørgsmål er hvilken tilslutning der er giver det bedste forbindelse?

Jeg hælder mest selv til at HDMI er den bedste og jeg kigger på dette kabel http://www.kabelmix.dk/55-hdmi-kabel-14-10-meter.h... - er det godt nok eller?

Jeg har aldrig prøvet at tilslutte en computer til et tv, så jeg beklager hvis mine spørgsmål er dumme. Tilslutningen skal bruges til at vise film, serier og sådan noget fra min computer på tv.
Gravatar

#2 HonoDelLoce 9 år siden

Altså, DVI er jo kun video - hvis du vælger det, skal du have seperat kabel til lyd :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3 molleb 9 år siden

Er der ikke lyd når det er hdmi i den ene ende? Det er jo ikke dvi i begge ender?
Gravatar

#4 HonoDelLoce 9 år siden

Nope - DVI-udgangen på din computer udsender kun video.

Man kan så få kabler, der splitter - altså et kabel, der er HDMI i den ene ende og så både DVI og audio i den anden ende - men så ville et almindelig HDMI-kabel nok alligevel være at foretrække ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#5 molleb 9 år siden

Ja okay, det kan jeg se Kabelmix også har skrevet i deres beskrivelse, den havde jeg ikke lige fanget. Så er det jo så let = det bliver et hdmi kabel :-)
Gravatar

#6 molleb 9 år siden

Tak for hjælpen :-)
Gravatar

#7 Slettet Bruger [1318269203] 9 år siden

Som #2 skriver, er DVI kun video og rent billedmæssigt er der ingen forskel på de to, da det stort set er samme standard.
Gravatar

#8 HonoDelLoce 9 år siden

You are welcome :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: