Gravatar

#1 Corgan 14 år siden

Heii.
Jeg ejer en Region A PlayStation 3 men er røvtræt af at den er regionslåst på blu-ray siden. Derfor er jeg på udkig efter en standalone blu-ray afspiller.
Jeg har været meget varm på Oppe'en... men da omstændighederne har ændret sig for mig, tror jeg det bedre ville kunne svare sig at betale mindre for en afspiller som jeg kan sælger igen om et års tid, og så vente med at punge ud for en Oppo.

Jeg var ude og kigge mig lidt omkring og fandt følgende tilbud:

Philips BDP3000 - £109.99
Samsung BDP4600 - £209.99
Samsung BDP1500 - £149.99
Sony BDPS360BCEK - £119.99

(Sony PS3 Slim - £284.99)

Hvilke af disse ville I anbefale? Jeg er som sagt ude efter en afspiller der kan gøres regionsfri, men som stadig er til at betale.
Jeg ved PS3'en ikke kan gøre tricket, men nu skrev jeg den lige op så den kunne bruges til sammenligning.
Gravatar

#2 filmz-Utyske 14 år siden

Jeg ved at der findes kits til Samsungs og Sonys afspillere, men aner intet om Philips'.

Dog synes jeg at Panasonic tit dukker op blandt de afspillere, der er gjort regionsfri og de findes vist i samme prisklasse som de billige fra Sony og Samsung.

Det kommer nok til at koste en del penge, da man skal foretage et ret heftigt indgreb i maskinen og sikre sig at få et kit, der stadig kan bruges når softwaren i maskinen opgraderes.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#3 Corgan 14 år siden

Hmmm... ok.
Har du nogen idé om hvilken én af de nævnte afspillere der er bedst? Og hvor man kan få dem gjort regionsfrie (helst i UK)?

Tak for svaret for øvrigt.
Gravatar

#4 filmz-Utyske 14 år siden

Ud fra hvad jeg har læst mig til, har Samsung tidligere haft problemer med opdateringer til deres afspillere, hvilket har gjort at visse BD-film simpelthen ikke har fungeret og Samsung har været meget sløve til at løse dette. Udover dét, mindes jeg kun at være stødt på kits til 1500'eren, der understøtter region A+B - selvfølgelig et mindre problem, men hvis det skal være regionsfrit, mener jeg at man bør holde muligheden åben for region C også.

Sonys er en fin afspiller, ret hurtig til at starte op, har samme menusystem som PS3, jeg kender dog ikke noget til kits til den.

Panasonic DMP-BD60 er den som Laserdisken bl.a. sælger regionsfri og det skulle vist være en ret god afspiller, dog ret sløv i opstarten.

Jeg kan ikke helt gennemskue om dette firma holder til i UK, men de har nogle Panasonic-afspillere, der er regionsfri: http://www.movietyme.com/catalog/default.php?cPath...

Priserne er i pund og der skrives kun om forsendelse til UK og EU på deres side, så alt tyder på at de holder til i UK, selvom adressen på firmaet er i USA.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#5 Corgan 14 år siden

Cool! Mange tak for svaret.
Gravatar

#6 filmz-Bruce 14 år siden

Lidt her
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 filmz-Utyske 14 år siden

#6 -

Groovy, det kunne da være at man skulle nappe sådan frækkert, måske en Sony. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#8 chandler75 14 år siden

Jeg synes, det er irriterende, at regionsfri BD-afspillere skal være 2-3 gange dyrere - sådan var det da vist ikke med dvd-afspillerne, da de kom ud?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#9 filmz-Utyske 14 år siden

#8 -

Det kostede typisk 5-800 kr. at få gjort dvd-afspilleren regionsfri i starten, men det er jo også en noget anden procedure ved BD-afspillerne, da man skal foretage et fysisk indgreb i maskinen og de kits der bruges jo helst skal virke, når maskinens software bliver opdateret, så der er en del flere faktorer end med dvd-afspillerne.

Men jo, det gør det ikke mindre irriterende, selvom jeg synes at 3000 SEK er til at leve med. Får jeg lidt penge tilbage i skat, her om 2-3 mdr., kan jeg godt finde på at udskifte min dvd-afspiller med sådan en, selvom jeg har min PS3 til BD.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: