Jeg kunne godt tænke mig at få min PS3's lyd koblet over mit (lidt ældre) DVD surround system for bare at få lidt ud af det. Da jeg er en klaphat til teknik og ikke ved hvad de forskellige udgange gør/kan, aner jeg ikke hvilken der skal bruges. Så nu håber jeg en eller anden vil være sød at fortælle hvilken der eventuelt kan bruges og hvilket kabel jeg skal have fat i, så jeg i det mindste kan få lidt go' lyd indtil jeg har sparet op til noget nyt. :)
Jeg kan næsten regne ud at det enten er "Coaxial Out" eller "Audio (DVD) Output (L+R)" jeg skal bruge. Højst sandsynligt den første. Men hvordan pokker får jeg det koblet til min PS3 og i såfald, med hvilket kabel? :)
På forhånd, stort tak. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Efter hvad jeg lige kan se så har PS3'eren en optisk udgang. Så du skal bruge et optisk kabel. Men om din forstærker har en indgang skal jeg ikke kunne sige. Samtidig aner jeg ikke hvordan indstillingerne på PS3'eren skal være eller om den evt. kan køre med både HDMI og det optiske kabel på samme tid.
#3 - Det er nemlig lige dét. Forstærkeren har nemlig ikke optisk udgang, kun coaxial udgang. Derfor jeg tænkte at jeg skulle have en konverter fra PS3'ens optiske til forstærkerens coaxiale. Men havde i grunden ikke tænkt på om den kan køre sideløbende med HDMI kablet til fjernsynet. Hmm.. Den var værre..
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Ps3'eren kan sagtens køre til at bruge to forskellige udgange til henholdsvis video og audio..
Mit eget personlige problem opstod, da jeg opdagede der kun var én AUX-indgang i mit surround-system (Samsung THX25), som jeg jo i forvejen brugte på mit fjernsyn (Oh yes, Oprah skal ses i surround! :D)
Så jeg måtte nøjes med at køre lyden gennem fjernsynet og så videre derfra.. Ikke at det gør noget, jeg er ikke den store lydekspert - men visse lyd-entusiaster ville nok højt proklamere, at det giver lydtab ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Lige pt. kører jeg alt lyd igennem de indbyggede højtalere på mit Samsung og det er sgu skod. Alt andet vil derfor være bedre. :)
Jeg er jo fattig studerende, så tror jeg tyer til denne lidt billigere løsning*. Og hvis PS3'en så kan køre lyden via sin optiske udgang og billedet via HDMI'en, er det jo helt fint. Jeg tror alligevel ikke at jeg ville kunne høre eventuelt lydtab grundet surround-anlæggets (billige) kvalitet.
Jeg prøvede mig frem og bestilte delene til ovenstående løsning (optisk + coaxial + konverter). Det var dog ingen succes da DVD surround systemet ikke ville registrere det digitale signal (grundet defekt).
Anlægget blev pillet ned igen og nu mangler jeg så en ny løsning, så jeg kan få PS3'ens lyd (DVD, CD, BD) rundt i stuen. Jeg så helst at jeg kunne bruge nogle af de ting jeg havde i forvejen, da kistebunden er ret tom.
Jeg har en gammel Technics forstærker stående, som jeg købte for en 8-9 år siden. Altså meget "out-of-date". Den står bare og samler støv, så det ville være rart hvis det var en mulighed.
Som i alle andre teknik tråde jeg deltager i, vil jeg endnu engang undskylde mig med, at jeg ikke er så stærk i denne teknik jungle. Jeg har derfor gjort det lidt lettere for alle parter ved at tage et billede af bagsiden, af denne gamle forstærker, i håb om at nogen herinde fra kan se en mulighed for tilkobling. Det store problem er jo selvfølgelig at der hverken er optisk eller coaxial udgang. Kan den så overhovedet kobles til PS3'ens optiske..?
#1 Bony 17 år siden
Jeg kan næsten regne ud at det enten er "Coaxial Out" eller "Audio (DVD) Output (L+R)" jeg skal bruge. Højst sandsynligt den første. Men hvordan pokker får jeg det koblet til min PS3 og i såfald, med hvilket kabel? :)
På forhånd, stort tak. :)
#2 Bony 17 år siden
http://www.av-cables.dk/optisk_digital/optisk_tosl...
.. og så et optisk og et coaxial kabel? For så kan det da næsten ikke betale sig økonomisk. Eller..?
#3 Scherlund 17 år siden
#4 Bony 17 år siden
#5 HonoDelLoce 17 år siden
Mit eget personlige problem opstod, da jeg opdagede der kun var én AUX-indgang i mit surround-system (Samsung THX25), som jeg jo i forvejen brugte på mit fjernsyn (Oh yes, Oprah skal ses i surround! :D)
Så jeg måtte nøjes med at køre lyden gennem fjernsynet og så videre derfra.. Ikke at det gør noget, jeg er ikke den store lydekspert - men visse lyd-entusiaster ville nok højt proklamere, at det giver lydtab ;)
#6 Bony 17 år siden
Jeg er jo fattig studerende, så tror jeg tyer til denne lidt billigere løsning*. Og hvis PS3'en så kan køre lyden via sin optiske udgang og billedet via HDMI'en, er det jo helt fint. Jeg tror alligevel ikke at jeg ville kunne høre eventuelt lydtab grundet surround-anlæggets (billige) kvalitet.
* = Optisk kabel, Coaxial kabel + 1 stk. optisk-coaxial konverter.
Men burde der teoretisk set være nogen problemer ved at koble det sammen på den måde? To forskellige slags kabler igennem en konverter..?
#7 Bony 16 år siden
Det var dog ingen succes da DVD surround systemet ikke ville registrere det digitale signal (grundet defekt).
Anlægget blev pillet ned igen og nu mangler jeg så en ny løsning, så jeg kan få PS3'ens lyd (DVD, CD, BD) rundt i stuen. Jeg så helst at jeg kunne bruge nogle af de ting jeg havde i forvejen, da kistebunden er ret tom.
Jeg har en gammel Technics forstærker stående, som jeg købte for en 8-9 år siden. Altså meget "out-of-date". Den står bare og samler støv, så det ville være rart hvis det var en mulighed.
Som i alle andre teknik tråde jeg deltager i, vil jeg endnu engang undskylde mig med, at jeg ikke er så stærk i denne teknik jungle. Jeg har derfor gjort det lidt lettere for alle parter ved at tage et billede af bagsiden, af denne gamle forstærker, i håb om at nogen herinde fra kan se en mulighed for tilkobling. Det store problem er jo selvfølgelig at der hverken er optisk eller coaxial udgang. Kan den så overhovedet kobles til PS3'ens optiske..?
Her er billedet, håber nogen kan/vil hjælpe.. :)
Technics SA-AX720
#8 davenport 16 år siden
#9 Bony 16 år siden
#10 Bony 16 år siden