Jeg gad nok vide om der er forskel på hvor meget PS3'er larmer. Når El Vez skriver som jeg gør bliver jeg helt nervøs. Min støjer i hvert fald irriterende meget, og det er ikke drevet, det er blæseren. Den går helt amok i perioder (det skifter lidt op og ned i løbet af en film).
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Jeg blev nervøs i starten, da jeg havde min, da vi røg ind i nogle meget varme dage, ikke lang tid efter jeg fik min hjem og der måtte blæseren godt nok arbejde, fordi der var 30-35 grader i min stue.
Men altså, selvom min er en af de gamle 60GB-modeller, der bruger strøm som ind i helvede og har det gamle chipset, der bliver mere varmt end de nyere modeller, oplever jeg ikke støjproblemer.
Jeg har den første region A 80GB model. Den skal have luft. Hvis den er indeni et TV møbel går den totalt amok. Den stod og hamrede varm luft ud med høje dB forleden. Så fik jeg åbnet møblet og så gik den ned i hastighed vel 5-6 gange, hvor det hver gang var muligt at høre stor forskel på støjniveauet. Jeg er glad for, at den normalt står i et andet rum, end det jeg ser film i, i kælderen, ellers ville jeg virkelig være irriteret over støjen.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Nu ved jeg at du allerede har valgt og købt en afspiller, men vil alligevel smide en kommentar i tråden. Jeg har på fornemmelsen at det var Zombie-spillet, der gjorde udfaldet. Har jeg ret? ;)
Jeg har selv den gamle 60GB model og den larmer ret meget. I hvert fald så meget at det er til stor irritation. Den har masser af luft omkring sig, men stuens temperatur skal blot ligge omkring de +20 grader, før blæseren begynder at kæmpe med varmen og volumen på anlægget skal forholdsvis højt op, før den kan overdøve blæseren. Det har endda været så stort et problem, at jeg har overvejet at købe en stand-alone afspiller, til film (DVD + BD) og så lade PS3'eren om spillene og intet andet. Men indtil videre er jeg dog ikke rigtigt kommet videre i mine planer, da vi er gået i spare-mode herhjemme. Jeg er dog stadig ekstremt glad for min PS3 og hvis alt kom til alt, så kunne en udskiftning til den nye model også nemt komme på tale. Blæserproblemerne er jo eftersigende blevet fikset på den nye model. Jeg er dog selv ret vild med tanken om at være regionsfri på begge formater, hvilket Playstation'en selvfølgelig mangler. På den anden side, så har det dog alligevel ikke været et kæmpe problem for mig indtil nu, dét at være låst af regionerne. Så mange reg. 1, 3 eller 4, har jeg nu heller ikke. Det er også sjældent at jeg falder over en reg. A udgivelse på blu-ray, jeg godt kunne tænke mig. Men hvis en stand-alone afspiller skulle komme på tale, blev det nok også Pana's BD35.
Jeg bruger dog hverken mediacenter eller streaming på min PS3, da jeg indtil videre, ikke har haft held med at få det til at virke. Jeg ved nu heller ikke om jeg har noget decideret behov for det, men det bunder nok et eller andet sted i, at jeg samtidig ikke ved en fløjtende fis om mulighederne for det. Kan man overhovedet have mediecenter på sin PS3, uden at skulle have sin computer tændt samtidig? Er det der man bruger en såkaldt NAS, som så sættes til sin router, eller hvordan foregår det..? :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Kan man overhovedet have mediecenter på sin PS3, uden at skulle have sin computer tændt samtidig? Er det der man bruger en såkaldt NAS, som så sættes til sin router, eller hvordan foregår det..? :)
Man kan sagtens have en NAS kørende, hvor ens musik og lign. ligger og så stream derfra, man skal dog bare sørge for at vælge en NAS, der kan samarbejder med PS3'eren.
For mit eget vedkommende, går jeg en lidt anden vej, når det bliver tid til at jeg selv skal have sådan en. Med Asus Eee og de andre netbooks på markedet, kom Atom-CPU'en, der også kan fås til stationære computere, altså et bundkort med CPU'en fastmonteret.
Sådan et bundkort koster 4-500 kr. og er meget strømbesparende, så smider man 1-2GB RAM på det, tilføjer 1-2 harddiske i og smider det hele i et lille kabinet, man kan smide ind i et skab eller lign. og så har man sin egen NAS, hvor man selv kan vælge hvilket OS man vil bruge, hvilket streamingmuligheder der skal være o.s.v. - det bedste af det hele er så, at maskinen ikke bruger meget mere strøm end en 60W pære, hvis man vælger de rigtige komponenter.
#11 filmz-Kadann 15 år siden
Tv'et som evermind har, er en lidt ældre sag, men det kan ikke rigtigt konkurrere med en nyere dvd-afspiller, når det kommer til opskalering.
#12 gi-jones 15 år siden
#13 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#14 inflector 15 år siden
#15 filmz-Kadann 15 år siden
Jeg blev nervøs i starten, da jeg havde min, da vi røg ind i nogle meget varme dage, ikke lang tid efter jeg fik min hjem og der måtte blæseren godt nok arbejde, fordi der var 30-35 grader i min stue.
Men altså, selvom min er en af de gamle 60GB-modeller, der bruger strøm som ind i helvede og har det gamle chipset, der bliver mere varmt end de nyere modeller, oplever jeg ikke støjproblemer.
#16 El vez 15 år siden
#17 filmz-Bruce 15 år siden
#18 Bony 15 år siden
Jeg har selv den gamle 60GB model og den larmer ret meget. I hvert fald så meget at det er til stor irritation. Den har masser af luft omkring sig, men stuens temperatur skal blot ligge omkring de +20 grader, før blæseren begynder at kæmpe med varmen og volumen på anlægget skal forholdsvis højt op, før den kan overdøve blæseren.
Det har endda været så stort et problem, at jeg har overvejet at købe en stand-alone afspiller, til film (DVD + BD) og så lade PS3'eren om spillene og intet andet. Men indtil videre er jeg dog ikke rigtigt kommet videre i mine planer, da vi er gået i spare-mode herhjemme. Jeg er dog stadig ekstremt glad for min PS3 og hvis alt kom til alt, så kunne en udskiftning til den nye model også nemt komme på tale. Blæserproblemerne er jo eftersigende blevet fikset på den nye model.
Jeg er dog selv ret vild med tanken om at være regionsfri på begge formater, hvilket Playstation'en selvfølgelig mangler. På den anden side, så har det dog alligevel ikke været et kæmpe problem for mig indtil nu, dét at være låst af regionerne. Så mange reg. 1, 3 eller 4, har jeg nu heller ikke. Det er også sjældent at jeg falder over en reg. A udgivelse på blu-ray, jeg godt kunne tænke mig. Men hvis en stand-alone afspiller skulle komme på tale, blev det nok også Pana's BD35.
Jeg bruger dog hverken mediacenter eller streaming på min PS3, da jeg indtil videre, ikke har haft held med at få det til at virke. Jeg ved nu heller ikke om jeg har noget decideret behov for det, men det bunder nok et eller andet sted i, at jeg samtidig ikke ved en fløjtende fis om mulighederne for det. Kan man overhovedet have mediecenter på sin PS3, uden at skulle have sin computer tændt samtidig? Er det der man bruger en såkaldt NAS, som så sættes til sin router, eller hvordan foregår det..? :)
#19 El vez 15 år siden
Ingen anelse. Jeg har PC'en tændt, og kørende dette program: http://ps3mediaserver.blogspot.com/
...der med det samme bliver opdaget af PS3'en og giver mulighed for streaming af filer fra computerens hard disk.
#20 filmz-Kadann 15 år siden
Man kan sagtens have en NAS kørende, hvor ens musik og lign. ligger og så stream derfra, man skal dog bare sørge for at vælge en NAS, der kan samarbejder med PS3'eren.
For mit eget vedkommende, går jeg en lidt anden vej, når det bliver tid til at jeg selv skal have sådan en. Med Asus Eee og de andre netbooks på markedet, kom Atom-CPU'en, der også kan fås til stationære computere, altså et bundkort med CPU'en fastmonteret.
Sådan et bundkort koster 4-500 kr. og er meget strømbesparende, så smider man 1-2GB RAM på det, tilføjer 1-2 harddiske i og smider det hele i et lille kabinet, man kan smide ind i et skab eller lign. og så har man sin egen NAS, hvor man selv kan vælge hvilket OS man vil bruge, hvilket streamingmuligheder der skal være o.s.v. - det bedste af det hele er så, at maskinen ikke bruger meget mere strøm end en 60W pære, hvis man vælger de rigtige komponenter.