Gravatar

#1 intak 13 år siden

Jeg har været inde hos den nærmeste Sony Center butik og finde mit nye fjernsyn, oprindeligt var det et Sony 40NX800 jeg kom efter.
Men efter kort overvejelse blev jeg enig om at mit næste fjernsyn skulle have 3D som NX800 ikke har, og desuden måtte den gerne være lidt større end 40".

Mit valg endte med at blive en KDL-46HX900 som skulle komme på markedet i september. Jeg har betalt 10 % i depositum og venter egentlig bare på at få fjernsynet.

Nu er spørgsmålet så, er det et godt køb jeg har gjort, eller kan man finde noget lige så godt og måske endnu bedre fra et andet mærke til nogenlunde samme pris?
Mit budget er ca. de 22.000 som den HX900 har kostet.

Håber i vil dele ud af jeres viden
Gravatar

#2 filmz-Bruce 13 år siden

Der er meget lidt info tilgængelig om skærmen på nuværende tidspunkt. Der mangler lidt tests. Jeg er spændt på vurderingen af kontrasten, hvorvidt man er kommet længere i LED regi. Indtil videre har LED skærme ikke imponeret, hvad det angår, men Sony har måske presset noget mere ud af citroneni deres nye model.

Ellers er der jo andre parametre, man er nødt til at forholde sig og det er kundens egne præferencer :)

1) Foretrækker kunden up-front LED, plasma eller LCD.
2) Er strømforbruget meget vigtigt?
3) Er udseendet vigtigt, skal det være det tyndeste af det tyndeste?
4) Skal der være højttalere indbygget eller bruger man eksterne?
5) Er 46" max?
6) Er alt andet end billedkvaliteten skide ligegyldigt?

Personligt er jeg fuldkommen ligeglad med 1-5, men det er som regel de parametre, som optager flest.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 intak 13 år siden

Hej bruce,

1) Om det er LED, Plasma eller LCD er i princippet mig lige meget.
2) strømforbruget er total ligegyldigt !
3) Udseendet har desværre en betydning (pga. min kæreste)
4) Der skal være indbygget højtalere
5) pga. den væg den skal sidde på er 46" desværre max

Du har ikke lige nogle modeller mv. du mener kan være en mulighed?
Gravatar

#4 filmz-Bruce 13 år siden

#3 Det ville være fedt, hvis du kunne lave et "shoot out" mellem et par modeller, men det er desværre svært og selv hvis du kunne, så er TV som regel indstillet til noget i butikken, som slet ikke er i nærheden af korrekte indstillinger .... og åbenbart er det det, som flertallet af kunder faktisk fanges af!

Udseendet havde også en betydning for min broders kone og de købte en LED skærm, fordi den var så tynd og han kommer ofte ned (bor ovenpå), kigger på min skærm og går sukkende op igen. Sonys nye LED skærm er formentlig kommet en generation længere, hvis man kigger på specs, men det er svært og vurdere.

Jeg ville personligt droppe depositum og vente og se til det kommer. Derefter tage ud og se det "i levende live" og tage en demo blu-ray med og bede om at se nogle klip. Køb evt. denne og tag med ud og kig.

Jeg ville gerne kunne anbefale dig en anden "modstander" og det ville være at sammenligne med et Panasonic plasma TV. Problemet er blot, at deres 3D linie indtil videre kun forhandles i 50" og 65". Udviklingen går meget stærkt for tiden og priserne falder hurtigt, så personligt ville jeg nok lige se tiden an frem til efteråret, hvor flere 3D modeller betyder at prisen presses yderligere.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: