#10: Det var såmænd også bare et tip. Det er jo en smagssag hvad der er spild af penge. For mit vedkommende, er det spild af penge at købe billigt - for at få råd til flere ting. Jeg vil hellere have én god ting, som jeg virkelig værdsætter, og hvor jeg kan se at både kontrast, farver og behandlingen af billedsignalet er rigtig godt, det har jeg endnu til gode at se på et tv til 3-5000kr - i hvert fald hvis der hænger en model ved siden af til et par tusinde mere - så man lige kan se hvad man går glip af :)
PX80'eren er også et godt tv. Jeg har selv kigget på både PX og PZ80'eren, hældte mest selv til PZ'eren, men endte med en E4000, da den klart var bedst hjemme i stuen pga lysforholdende. Mht design, så er PX også langt langt federe end PZ'eren. Hvis den bliver købt i Tyskland, så kan de også købes til under 6000kr inkl. fragt
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#8 - Samsung er faktisk det mest udbredte tv i Danmark, så vidt jeg husker, men dette er vel ikke ensbetydende med, at deres bedre fjernsyn ikke kan være gode? Du kan også sagtens købe diverse billige Sony og Phillips skærme i Bilka/Føtex, men det gør vel ikke deres bedre modeller (som fx W4500) dårligere?
Nu skal det ikke lyde som et forsvar af Samsung, for jeg har bestemt ingen præferencer imod dem, og jeg ejer selv en Toshiba skærm. Men for mig er Samsung et kvalitetsmærke på fod med Sony og Panasonic, når man når denne prisklasse, og bør bestemt tages i betragtning.
Derudover synes jeg heller ikke, at "plastikaktigt" er det bedste kritikpunkt i denne prisklasse. Er alle skærme i 7000-8000 klassen ikke indhyllet i plastik? Det er trods alt et nogenlunde acceptabelt sted for producenten at trække prisen lidt ned, og jeg ville i hvert fald personligt foretrække, at der blev sparet på rammen frem for specifikationerne. Plastik kan - som Samsung egentlig er et fremragende bevis på - sagtens se flot, specielt og eksklusivt ud.
Derudover synes jeg heller ikke, at "plastikaktigt" er det bedste kritikpunkt i denne prisklasse.
Der er jeg jo selvfølgelig komplet uenig. Udseende og design er et af de vigtigst kritikpunkter - det og så kvaliteten af apparatet. Det skal trods alt hænge i et af de rum hvor man opholder sig mest. Samsung er på ingen måde et fremragende bevis på at det sagtens kan se flot og eksklusivt ud, det er Panasonic derimod, hvis det er altså er de sorte højglans rammer vi taler om. Panasonic har formået af lave rammer som ser forholdsvis jævne ud, hvor langt de fleste Samsung rammer lider af at se sådan lidt småbulede ud hvis lyset rammer dem på bestemte måder. Det kunne man måske leve med i det helt billige tv, men for Samsungs vedkommende, har det dog desværre også været et problem med topmodellerne - hvor det til trods for de fremragende giver komponenter - giver den samlede pakke et lidt billigt look...
Okay, for mig at se er der ikke den store forskel, men jeg må så også ærligt indrømme, at jeg aldrig har oplevet et Samsung TV, der så "småbulet" ud :)
#14: Så har du ikke kigget ordentlig efter :) Jeg kiggede på over 40 modeller da jeg sidste skulle vælge tv, og der var enorm forskel på materialerne rammerne var lavet af, Samsungs var ikke det værste, men jeg droppede helt deres modeller da jeg ikke kunne holde bulerne da jeg først havde "opdaget" dem - det er ikke deciderede buler - men mere overfladen af den plastic de har brugt, der ser ud som om at den er løbet i forskellige retninger, og dermed får et "dented look" hvis lyset rammer dem fra siden. Det er nærmest umuligt at se, hvis rummet er bare lidt mørkt, men hænger den i et lyst hvidt rum - så skal man bare stille sig lidt skråt for tv'et, og kigge de steder hvor lyset peaker...
#11 filmz-vassago 15 år siden
PX80'eren er også et godt tv. Jeg har selv kigget på både PX og PZ80'eren, hældte mest selv til PZ'eren, men endte med en E4000, da den klart var bedst hjemme i stuen pga lysforholdende. Mht design, så er PX også langt langt federe end PZ'eren. Hvis den bliver købt i Tyskland, så kan de også købes til under 6000kr inkl. fragt
#12 ks 15 år siden
Nu skal det ikke lyde som et forsvar af Samsung, for jeg har bestemt ingen præferencer imod dem, og jeg ejer selv en Toshiba skærm. Men for mig er Samsung et kvalitetsmærke på fod med Sony og Panasonic, når man når denne prisklasse, og bør bestemt tages i betragtning.
Derudover synes jeg heller ikke, at "plastikaktigt" er det bedste kritikpunkt i denne prisklasse. Er alle skærme i 7000-8000 klassen ikke indhyllet i plastik? Det er trods alt et nogenlunde acceptabelt sted for producenten at trække prisen lidt ned, og jeg ville i hvert fald personligt foretrække, at der blev sparet på rammen frem for specifikationerne. Plastik kan - som Samsung egentlig er et fremragende bevis på - sagtens se flot, specielt og eksklusivt ud.
#13 filmz-vassago 15 år siden
Der er jeg jo selvfølgelig komplet uenig. Udseende og design er et af de vigtigst kritikpunkter - det og så kvaliteten af apparatet. Det skal trods alt hænge i et af de rum hvor man opholder sig mest. Samsung er på ingen måde et fremragende bevis på at det sagtens kan se flot og eksklusivt ud, det er Panasonic derimod, hvis det er altså er de sorte højglans rammer vi taler om. Panasonic har formået af lave rammer som ser forholdsvis jævne ud, hvor langt de fleste Samsung rammer lider af at se sådan lidt småbulede ud hvis lyset rammer dem på bestemte måder. Det kunne man måske leve med i det helt billige tv, men for Samsungs vedkommende, har det dog desværre også været et problem med topmodellerne - hvor det til trods for de fremragende giver komponenter - giver den samlede pakke et lidt billigt look...
#14 ks 15 år siden
#15 filmz-vassago 15 år siden
#16 ks 15 år siden
Jeg må heller afprøve din teori næste gang, jeg står i en forretning med Samsung skærme over det hele (og dem er der trods alt mange af).
#17 filmz-vassago 15 år siden