Gravatar

#1 Daniel86 15 år siden

Hejsa.
Jeg står og skal til at købe mig et HMDI-kabel mellem min Sony NS78-afspiller og LG 26LC51 fladskærm.

Jeg har har fundet to forskellige alternativer:
Lindy 1.3 High End HDMI kabel 359,00
HQ High Quality HDMI kabel 199,00

Prisforskellen er på 160, og jeg vil derfor høre, hvorvidt nogle af jer kan sige om de ekstra kroner er godt givet ud. Er der eventuelt nogle af jer, som har egne erfaringer med de nævnte kabler.
Gravatar

#2 Corgan 15 år siden


#1:

Forskellen er mere en 160 kr. Det ved det billige får du 3 m i stedet for 2 m.
Til det du skal bruge den til og med den længde det har, vil jeg sige det ikke kan betale sige at købe det dyre.
Gravatar

#3 Daniel86 15 år siden

Okay. Ved godt der er en meters forskel, hvilket skyldes at butikken som jeg linker til ikke har et 2 meter HQ-kabel.
Gravatar

#4 natterjack 15 år siden

Der er ingen kvalitetsforskel, eftersom signalet er digitalt.
Gravatar

#5 filmz-vassago 15 år siden

Der kan nu godt være en væsentligt forskel - til trods for at det er digitalt. Der er stadig faktorer som længde, støj og skærmning af kablet :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#6 natterjack 15 år siden

#5 Kom med et eneste bevis for at der kvalitetsforskel på billige og dyre HDMI-kabler.

I mellemtiden kan du tygge på den her: http://boardsus.playstation.com/playstation/board/...
Gravatar

#7 Daniel86 15 år siden

#6 Tak for hjælpen. Lige hvad jeg havde brug for...
Gravatar

#8 filmz-Bruce 15 år siden

#6 Der ER kvalitetsforskel på HDMI kabler. Signalet er i bund og grund digitalt og skal blot rejse fra A til B og til det formål, kan et billigt være ligeså godt som et dyrt. Men har man prøvet nogle HDMI kabler, så kender man nok til nogle af problemerne med standarden.

jeg har både haft et dyrt og et billigt, som var noget værre lort. Hvis ikke kablerne var præcist vinkelrette på HDMI indgangen, så var RGB signalet fucked up, grønt og rødt og med støj. Nogle gange stod jeg i minutter og vred og drejede i kablet, for at det skulle virke.

Audioholics er et no nonsense HiFi website, som netop giver kabel religionen, både audio og digitale kabler, fingeren. Jeg tror heller ikke en skid på, at et guld platin belagt kabel med et flot navn til 3000 meteren som er 99.999999% rent, er pengene værd ifht et kabel som er 99.9% rent til 100 kr. meteren. Tilgengæld er der nogle kvaliteter, som SKAL være tilstede, som Vassago er inde på. God afskærmning, robust kvalitet og så skal det være fleksibelt i materialet. Jeg købte et mærke som Audioholics anbefalede, som var no nonsense, billigt og som har fungeret upåklageligt fra dag 1.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 filmz-saku 15 år siden

hvad er det saa for et kabel?
Gravatar

#10 mvejen 15 år siden

Jeg har tit selv undret mig om det #6 nævner, men hvis der ikke er brugt fejl-korrektions algoritmer til at håndtere fejl signalet er det vel i bund og grund ligegyldigt om signalet er digitalt eller analogt. Hvis det digitale signal bliver udsat for støj kan bit flippes og skabe støj ligesom et analogt signal kan blive forvrænget.

Jeg har forsøgt at Google lidt på DVI standarden for at finde ud af om den indeholder metoder til at detektere fejl i det digitale signal, uden held. Hvis der er nogen herinde der kender nærmere til dette må i gerne kommentere.

Skriv ny kommentar: