Det var denne artikel jeg faldt over i sin tid da jeg prøvede at undersøge det lidt nærmere. For jeg skal også inden for en overskuelig fremtid også udskifte min harddisk. Men har endnu ikke fundet en hjemmeside hvor de sælger de der små harddisk billigt. Gider ikke at give 1000+ for en harddisk.
Jeg skiftede min for et par weekender siden. Det der tog længst tid, var at tage backup og lave restore af den backup, selve udskiftningen af harddisken tog måske 2-3 min.
Du bør få fat i en ekstern harddisk der er formatteret til FAT32, da PS3'eren ikke kan læse NTFS, så bruger du bare den indbyggede backup-funktion, skifter disken, kører restore og så er det ellers klaret.
Jeg har næsten lige købt en 320GB-disk til min bærbare, den kostede mig lidt under 500 kr., men kan findes lidt billigere, hvis man kan "nøjes" med en 5400 rpm disk. Efter hvad jeg har læst, gør hastigheden ikke alverden for loadtiderne, så det kan ikke betale sig at ofre de ekstra penge - på newz.dk er der en tråd, hvor en bruger har beskrevet hastighederne med en SSD i stedet for en HDD, hvis det skulle have en interesse.
Jeg mener at det var hos BJWeb. Dog er der masser af harddiske derude til en ganske fornuftig pris. De er selvfølgelig dyrere end harddiske til stationære, men jeg synes nu ikke at de er så vanvittigt dyre, se f.eks. her
Hmm, ja det kan jeg egentlig godt se. Jeg ledte også efter harddisk derinde i sin tid, men kunne kun finde dem til ca. 1200-1500, så det må have været MEGET forkert, det jeg havde fundet/gjort ;-) Men tak, så tror jeg faktisk meget snart jeg skal på indkøb.
Mange tak for input. Vil kigge nærmere på det derhjemme.
Kadann - når du skriver ekstern harddisk - slutter du den bare til via USB eller hvad? Har en 500gb (tror jeg) ekstern harddisk liggende og flyde et sted. Jeg kan vel bare lave mig en partition der er FAT32. Men er der ikke noget med at der er en begrænsning på størrelse af FAT32 partitioner? Vil det være nok til at lave backup af de næsten 40gb der ligger på PS3'en? Ellers må jeg jo selvfølgelig rydde ud i spil installationer osv, men ville være rarest at kunne slippe.
Jeps, bare via USB. Jo, der er n begrænsning på partitionstørrelse i FAT32, men når det ikke drejer sig om mere end 40GB, er det ikke det store problem.
Backup-funktionen ligger under Settings > System Settings på PS3'eren og den er, ligesom alt andet, voldsomt nem at gå til.
Hmm - lader til jeg lige må på udkig efter en harddisk... også lang tid siden jeg har købt nyt grej - og vi ved jo altid at man *ALDRIG* må gå ned på grejet... ;-)
Jeg tror det er præcis samme type disk, der sidder i min bærbare. :) Min PS3 fik den 120GB-disk der sad i min bærbare, så der er lidt mere plads at lege med, så kan jeg altid udskifte den på et senere tidspunkt, hvis jeg får behov for pladsen.
#3121 MuManden 16 år siden
Det var denne artikel jeg faldt over i sin tid da jeg prøvede at undersøge det lidt nærmere.
For jeg skal også inden for en overskuelig fremtid også udskifte min harddisk.
Men har endnu ikke fundet en hjemmeside hvor de sælger de der små harddisk billigt.
Gider ikke at give 1000+ for en harddisk.
Edit: glemte jo lige siden: http://www.gamespot.com/features/6176090/index.htm...
#3122 filmz-Kadann 16 år siden
Jeg skiftede min for et par weekender siden. Det der tog længst tid, var at tage backup og lave restore af den backup, selve udskiftningen af harddisken tog måske 2-3 min.
Du bør få fat i en ekstern harddisk der er formatteret til FAT32, da PS3'eren ikke kan læse NTFS, så bruger du bare den indbyggede backup-funktion, skifter disken, kører restore og så er det ellers klaret.
#3121 -
Jeg har næsten lige købt en 320GB-disk til min bærbare, den kostede mig lidt under 500 kr., men kan findes lidt billigere, hvis man kan "nøjes" med en 5400 rpm disk. Efter hvad jeg har læst, gør hastigheden ikke alverden for loadtiderne, så det kan ikke betale sig at ofre de ekstra penge - på newz.dk er der en tråd, hvor en bruger har beskrevet hastighederne med en SSD i stedet for en HDD, hvis det skulle have en interesse.
#3123 MuManden 16 år siden
Hvor købte du din harddisk?
#3124 filmz-Kadann 16 år siden
Jeg mener at det var hos BJWeb. Dog er der masser af harddiske derude til en ganske fornuftig pris. De er selvfølgelig dyrere end harddiske til stationære, men jeg synes nu ikke at de er så vanvittigt dyre, se f.eks. her
#3125 MuManden 16 år siden
Hmm, ja det kan jeg egentlig godt se. Jeg ledte også efter harddisk derinde i sin tid, men kunne kun finde dem til ca. 1200-1500, så det må have været MEGET forkert, det jeg havde fundet/gjort ;-)
Men tak, så tror jeg faktisk meget snart jeg skal på indkøb.
#3126 McPeter 16 år siden
Kadann - når du skriver ekstern harddisk - slutter du den bare til via USB eller hvad?
Har en 500gb (tror jeg) ekstern harddisk liggende og flyde et sted. Jeg kan vel bare lave mig en partition der er FAT32. Men er der ikke noget med at der er en begrænsning på størrelse af FAT32 partitioner? Vil det være nok til at lave backup af de næsten 40gb der ligger på PS3'en? Ellers må jeg jo selvfølgelig rydde ud i spil installationer osv, men ville være rarest at kunne slippe.
#3127 filmz-Kadann 16 år siden
Jeps, bare via USB. Jo, der er n begrænsning på partitionstørrelse i FAT32, men når det ikke drejer sig om mere end 40GB, er det ikke det store problem.
Backup-funktionen ligger under Settings > System Settings på PS3'eren og den er, ligesom alt andet, voldsomt nem at gå til.
#3128 McPeter 16 år siden
#3129 McPeter 16 år siden
Varenr: 2121040
Seagate 320GB
320GB, - SATAII - 7200rpm / 16MB, Native Command Queuing (NCQ), Momentus 7200.3
Drejede sig kun om ca. 50kr forskel på 5400 og 7200.
#3130 filmz-Kadann 16 år siden
Jeg tror det er præcis samme type disk, der sidder i min bærbare. :) Min PS3 fik den 120GB-disk der sad i min bærbare, så der er lidt mere plads at lege med, så kan jeg altid udskifte den på et senere tidspunkt, hvis jeg får behov for pladsen.