Gravatar

#5011 The Insider 15 år siden

#5004, jeg har købt det fra Amazon.co.uk. Det er rigtigt, at der er noget hardware og endda visse (sædvanligvis meget gamle) spil, som de ikke shipper ud af landet, men Beatles Rock Band var no problemo :-) Læste godt, hvad bæveren skrev om A Hard Day's Night, men jeg venter, til en udgave med et bedre transfer lander på gaden. Men det er sgu fristende at bestille den allerede nu! :-) Mht. Beatles Rock Band gav jeg 165 pund inkl. porto og moms for "the bundle" (spil, én mikrofon, bas, trommer) til PS3, og det koster det samme til Xbox 360. Det er ca. 1400 kroner - jeg har set, det koster 2000 hos coolshop herhjemme, så det er jo slet ikke værst.

George Harrison-guitaren kostede 95 pund inkl. alt. Det er ca. 800 kroner, hvilket vist også er 100-200 kroner billigere end i de fleste butikker herhjemme. Jeg havde også kraftigt overvejet at købe Lennons guitar, men det virkede bare som overkill (man kan jo max bruge to guitarer ad gangen), og desuden ville det have ramt min pengepung endnu hårdere denne måned, som allerede er blevet maltrakteret efter købet af alt det nævnte samt boksen med alle Beatles cd'er remastered i stereo, som jeg også fik købt hos Amazon (148 pund inkl. alt - små 1300 kroner, men den er dyrere nu, end da jeg bestilte den).

Cd'erne er i øvrigt også netop blevet shipped. Damn, der skal hygges meget Beatles meget snart :-) Jeg ville SATEME gerne have deres musik på SACD, men jeg glæder mig dæleme til at høre de restaurerede skiver. De gamle cd'er lyder jo forbavsende hule og spinkle. Husker også, at numrene gengives godt på DTS-sporet på dvd-udgivelsen af Anthology-dokumentaren.
War. War never changes.
Gravatar

#5012 filmz-Bruce 15 år siden

#5011 Det er sgu en god besparelse :) Jeg er ikke den store Beatles fan, men deres musik holder sgu og må sige, jeg er vildt imponeret over den animerede stil i Rock Band. Det er så tæt op af de gamle 60'ere. Det er dæleme fristende.

Gad godt at høre de CD'ere. Det er et imponerende arbejder der er lagt i dem. Med Neil Youngs og Tom Pettys store samlinger på blu-ray, så lugter det en del af, at blu-ray måske overtager SACD's position og så kunne Beatles måske få endnu et udsalg :) Men der går sgu nok nogle år endnu. Måske der er basis for en ny "come together", hvor vi måske kunne tjekke kvaliteten ud over en film?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5013 MuManden 15 år siden

Weeee så fik jeg endelig 100% på easy, så må jeg heller tage en niveau op, så man kan fortsætte udviklingen...
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#5014 MuManden 15 år siden

Det bliver altså sværre på medium level!!! :D
Jeg blev ligefrem buet ud...

Faktisk får jeg mere og mere respekt for McPeters 100% Expert, jo mere jeg spiller RB2.
Gravatar

#5015 The Insider 15 år siden

#5012, helt afgjort! Gad hjertens gerne høre The Fab Four i din lille kino :-) Det er sgu næsten også fristende at snuppe hele Rock Band-grejet med, så man kan få fornemmelsen af at give den gas i en lille koncertsal - selvom det naturligvis vil gøre ens mangler på stemmeområdet ret tydelige ;-) - og så er problemet naturligvis også, at man får lyst til at lytte til samtlige Beatles-sange, så snart man har hørt én!
PS. Dvd.it har sendt Hurt Locker - spændende!
War. War never changes.
Gravatar

#5016 MuManden 15 år siden

#5015 - Koncertsal... Loool. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det lyder godt hjemme hos ham, men ligefrem en koncertsal ;-)

Jeg kom lige til at tænke på noget. Hva for en hånd bruger i til "knapperne" på guitaren? Så vidt jeg ved ville man til en rigtig guitar bruge venstrehånden, men det her er jo ikke en rigtig guitar, ville det mon ikke være nemmere at bruge den "rigtige" hånd til knapperne istedet, for jeg har godt nok problemer med at få ringfingeren og lillefingeren til at arbejde sammen på venstre hånden! Det tror jeg ville fungere bedre på højre hånden.
Men igen, det er jo nok bare en vane og optrænings-sag. Det var også bare lige en nattanke der kom forbi.
Jeg ved ikke engang om i forstod hvad jeg mener... Godnat
Gravatar

#5017 The Insider 15 år siden

#5016, selv i et lille lokale, vil man - netop til tonerne af The Beatles - få fornemmelsen af at stå i en grandios koncertsal med verdens allerbedste akustik, når man med lukkede øjne står med et plastikinstrument i hånden og skråler "All you need is love!" - I know it!
War. War never changes.
Gravatar

#5018 filmz-Bruce 15 år siden

#5015 Hehe :) Ja det kunne sgu være meget morsomt :) Det kan vi sagtens finde ud af! Lad os prøve og se om vi kan finde en en dag i en lige uge, måske den 2. eller 3.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5019 ks 15 år siden

Morten: Jeg spiller også med venstre højt på knapperne og højre på strummeren.

Det er er bare træning, træning og atter træning. Jeg spiller faktisk på Hard nu om dage, og jeg er ellers også semi-mongol :)
Gravatar

#5020 McPeter 15 år siden

#5016 - øvelse øvelse øvelse - så kommer det. ;-) Kan godt være de praler så meget af at Hendrix var kejthåndet og spillede med højre, men det er dæleme også mange eksempler på gode højrehåndede guitarister der spiller med venstre på gribebrættet. :-) Desuden kommer højre hånd altså ikke til at kede sig når du øger hastigheden og skal igennem krampagtige passager som kræver mange op og nedslag efter hinanden (tak Muse *"#¤%). ;-)

Jeg har lige fundet nogle tidligere poster jeg har lavet:
#47 - et godt tip er at træne GH som man gør med en almindelig guitar:
Fokusér enten kun på højre ELLER kun på venstre hånd.

Find en sang (kan ikke lige komme på et eksempel i hovedet men ved de findes) hvor fingrerne på venstre hånd "vandrer" meget frem og tilbage. Enten gå i practice mode (normal hastighed) eller få din bedre halvdel til at styre anslagene. Koncentrér dig udelukkende om at ramme de rigtige farver på det rigtige tidspunkt.

Tip: Øv dig også i "hammer-on". Det er der hvor den "næste" tone lyser mere hvidt og ikke har den samme sorte kant omkring. Hvis du har slået den forgående (eller første) normale tone an, så kan du nøjedes med at flytte dine fingre på venstre hånd uden at slå de efterfølgende toner an med højre hånd. Det gør at man ikke stresser så meget over at ramme alle med højre hånd.
Tricket til at blive god til GH er nemlig at have overblik og ikke gå i panik - det hjælper hammer-on RIGTIGT meget med. En god øvesang er Weezer sangen. Bare prøv på easy i practice mode for at få ideen.

Når du har trænet det, så skifter du rundt - finder en sang hvor anslagene varierer lidt imellem hurtig og langsom - og så koncentrerer du dig udelukkende om at slå tonen an på det rigtige tidspunkt. Hvis din bedre halvdel også er frisk her, så kan hun jo omvendt styre venstre-hånden som du gjorde før.

Tip: Når der begynder at komme mange lange sekvenser med hurtige anslag lige efter hinanden, så prøv at øv dig i at køre anslags-"baren" op og ned istedet for kun den ene vej - det gør at du kun behøver halvt så mange bevægelser med hånden. Igen er målet at undgå panik. :-)

Kan også øves i omvendt rækkefølge selvfølgelig. :-)

Håber det måske kan hjælpe lidt - og husk at hvis du sidder fast i en sang så er practice mode rigtig brugbar - enten normal hastighed eller ét niveau ned. Bliver dog som regel lidt sværere at følge rytmen når hastigheden sænkes, men kan være brugbart alligevel til hurtige sekvenser.

Noget der hjalp mig hurtigt var at spille mod hinanden, hvor man spiller på et niveau over det man egentligt er på i career mode. I face-off kan man jo bare spille løs uden at dø og når først panikken over ikke at ramme så mange har lagt sig, så tror jeg egentligt at man lærer meget ved det. I hvert fald virker ens "rigtige" niveau meget lettere når man så flytter ned på det. :-)

Og som jeg tidligere har skrevet en lille guide om, så prøv at øv dig først hvor du kun går efter at bevæge fingrene på venstre hånd korrekt i training mode uden at bruge højre hånd overhovedet - byt derefter rundt og øv dig kun i at strum'e med højre uden at benytte venstre hånd. Det er også sådan man træner rigtig guitar - i hvert fald i starten. :-) Tror det er noget med at ens hjerne har bedre ved kun at lære bevægelserne fra én hånd ad gangen inden man skal koordinere begge to.

Og ja - noget af det allersværeste er at få ring- og lillefingeren til at arbejde med dig i stedet for mod dig. :-) Øv dig som skrevet ovenfor på enkelttoner og så prøv at øv dig på skift mellem kombinationer fx grøn-rød -> rød-gul -> gul-blå hvor du bruger forskellige fingre (pegefinger/langemand -> langemand/ringfinger -> ring/lillefinger) eller den sværere grøn-gul -> rød-blå. Sidstnævnte er *utroligt* svær hvis du skifter mellem pege/ringfinger og langemand/lillefinger. Det kan ofte meget bedre betale sig at blive ved med at bruge pege/ringfinger og så bare slide en plads til siden, ligesom hvis du kører hånden længere op ad halsen på en rigtig guitar.

God fornøjelse. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: