Gravatar

#1 loki 11 år siden

I min opgiven på at få det trådløse netværk til at fungere optimalt, har jeg valgt at smide noget kabel op. Netværket er så simpelt som det overhovedet kan være: fra modem'ets internet stik direkte til netkortindgang i den enelige computer.

Jeg har købt følgende:

2 x Beskyttelseskappe modularstik RJ45 Grå 1 stk.
4 x Modularstik skærmet RJ45 Cat 5/6 kabler 1 stk.
30 x Cat 6 FTP Netværkskabel - Blød - Pris pr. meter.

Hvordan ledningerne skal påsættes: http://hjemmesideskolen.dk/net/lokalnet.php?id=net...

Ved første forsøg satte jeg begge RJ45-stik på som vist nederst på siden, ud fra Normalrækkefølgen (altså ikke cross-over kabel). Dette virkede ikke; ingen forbindelse overhovedet.

Ved andet forsøg lavede jeg cross-over med det stik som tilslutter til modem'et. Nu var det pludselig optimal forbindelse, men mystisk vis kun på download (~65/~3). Dvs. der var forbindelse på upload, men stærkt begrænset.

Ved tredje og sidste forsøg lavede jeg også et cross-over med det stik som tilslutter computeren, og nu er der igen ingen forbindelse.

Hvordan sætter man det skidt op korrekt? Min andet forsøg var jo bedst, så kan det tænkes at det er korrekt, men at jeg ikke fik sat RJ45-stikket helt korrekt på...?
www.peakoil.dk
Gravatar

#2 loki 11 år siden

Jeg er vist på rette spor ( men har nok lavet et eller andet galt. Prøver igen med forsøg 1 i næste uge.
www.peakoil.dk
Gravatar

#3 Kisbye 11 år siden

Det undre mig også lidt at det skulle være nødvendigt med cross-over, når det ikke er direkte imellem computer-computer.
Selv i det tilfælde, kan nyere computere idag selv vende signalet.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)

Skriv ny kommentar: