Gravatar

#11 filmz-vassago 18 år siden

De første laser-tv kommer til jul 2007 - jeps, helt sikkert ;)

Jeg har svært ved at tro på den slags udtalelser. Hvorfor sælge et tv der er dobbelt så godt som de andre - til det halve...? og så en dato - jo, elektronikfabrikanterne har jo ry for at overholde den slags.

Det er ikke for at være pessimist, men den slags udtalelser er jo hørt så ofte før, det er jo nærmere reglen end undtagelsen at det ikke har en holder en pind. Hvis de siger Jul 2007, så siger jeg konsumhandel 2. kvartal 2008, og når det kommer til prisen, så har jeg svært ved at se det logiske i det? Dertil kommer der næsten 2 års udvikling af de nye og nuværende teknologier at de helt sikkert må have noget at stå imod med - både når det kommer til teknologi og pris.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#12 McPeter 18 år siden

Og desuden er mange af de TV man kan få idag jo ikke høj nok opløsning til "rigtig" HD, så under alle omstændigheder vil jeg personligt helst vente lidt endnu... Det kan man jo næsten også ligeså godt, når der alligevel ikke er HDTV eller HD-DVD eller Blu-Ray tilgængelig i dk... :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#13 Patriarch 18 år siden

Det med pris er jo bare et spørgsmål om at man allerede nu kan sige at det koster det halve at producere og derfor vilca. koste til halve at købe.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#14 filmz-Bruce 18 år siden

Tja fladskærme kan stadig ikke følge med projektorer, når det kommer til kvalitet. Det er alt for grovkornet. Må håbe de nye produkter, kan komme efter det.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#15 filmz-vassago 18 år siden

#13: det er blevet sagt ved stort set alle de nye teknologier der er kommet. Det bliver vildt billigt og kan meget mere.

#14: Det er jo et spørgsmål om pris, man kan få fladskærme der sparker projektorer tilbage til stenalderen.
Gravatar

#16 filmz-Bruce 18 år siden

#15 Tja jeg så en 39K plasma som var klart ringere end end 12K projektor. Ottó fra Tapeconnection, som jeg nu må erkende (efter et smerteligt slag), er langt mere vidende end jeg på området fortalte:

"Tag bare et kig på de forskellige tv på markedet, og sammenlign med en simpel ting som hvordan billedet skal gengives for at blive gengivet korrekt (hvilket folk pudsigt nok går utroligt meget op i når det gælder opløsning, men utroligt lidt op i når det gælder farvedekodning, farvetemperaturer, gamma-kurver osv). Det lugter voldsomt af at de udviklere der reelt har forstand nok på billedkvalitet og ikke mindst perfektionisme nok til at søge den bedste gengivelse, de drages per automatik imod projektor-verdenen".

Hvis man skal op i 60-100K førend en fladskærm kan vise god kvalitet, ja så er projektorerne i den tilsvarende prisklasse også i en helt anden boldgade.
Gravatar

#17 Patriarch 18 år siden

Nå, fuck det - så må jeg sku' have både en projektor og et fladskærms tv!
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#18 filmz-vassago 18 år siden

#16: nu nævnte du jo ikke noget om økonomi.

Tja fladskærme kan stadig ikke følge med projektorer, når det kommer til kvalitet. Det er alt for grovkornet. Må håbe de nye produkter, kan komme efter det.

Derfor kommentaren...

Der er jo flere sider i den sag. Det er jo meget nemt at sige at et TV i 50.000 kroners klassen kan slås af en til 12.000 - men tror ikke jeg vil have problemer med at finde en hel del produkter der kan feje de fleste af de projektorer (til den pris) af banen.

Men der er jo også en masse andre aspekter - hvad skal det bruges til? Hvordan er forholdende? Som f.eks plads - og væsentligst af alt - lys.

Det er da meget fedt at have en projektor - men hvor fed er en billig projektor hvis du tænder for lyset, eller ikke kan lysdæmpe et lokale 100% - eller hvis du har en stue med hvide møbler (reflektionslys)... Så er det sgu groft sagt lige før at selv et skod LCD kan udmanøvrere de projektorer - og jeg taler også af egen erfaring.
Gravatar

#19 filmz-Bruce 18 år siden

#18 Jeg taler kun om billedet, som kommer ud af skidtet, ikke forholdene man vil se dem i :D Dem må man selv rode med ;) Givet, hvis jeg ikke havde et rum jeg kunne lys kontrollere, ja så ville en projektor ikke være interessant for mig.

Men de pixels, som ryger ud af en hæderlig kalibreret projektor, fremstår langt mindre grovkornet og takket end ekvivalenterne i fladskærme, ihvertfald hvad DVD materiale angår. Men afspiller man HD materiale på en fladskærm, så er resultatet da heldigvis langt bedre. Men standard DVD opløsning er ikke et særligt opløftende syn på en fladskærm.

Man kan få et 1080p Sony KDS 55 A2000 AEP BRAVIA TV til 2400€, som ingen fladskærme kan konkurrere med i billedkvalitet. Det er ikke fladt, med det er flot :)
Gravatar

#20 filmz-vassago 18 år siden

Du må have haft nogle ret uheldige oplevelser...

Skal jeg have en anstændig projektor, så løber den med kalibrering i 15-20.000 alt afhængig af mærke/model i DK, man kan så spare 10-20% i Tyskland. Så skal man have et lærred, og sådan et koster i TapeConnection 3-4000 kroner (for et lille lærred). Udstyret løber i små 20-25.000 kroner - og så er der ikke engang tale om en klasse projektor - og TC ville nok også foreslå en ekstern scaler - som den de har fra dvdo.

Dertil kommer de rette forhold - for i modsætning til et TV, kræver en projektor jo de rette forhold, så kan du være ligeglad med hvilke forhold folk vil se det i - men den er jo INTET værd ellers, og dine beskrivelser ville jo ikke holde en meter uden de rette forhold ;) Det løber også snildt i et par tusinde. Jeg har selv ofret en hel del - og er overhovedet ikke tilfreds, så jeg SKAL have en kælder eller lign. næste gang jeg flytter.

Jeg har set et en del TV der kan levere et ganske anstændigt billede der fuldt ud kan leve op til en projektor, deriblandt Tapeconnections egen PDP 507 XA 50" eller et TV som Panasonics TH-58PX600U 58" og mange andre.

En ting er stats, specs og teori, noget andet praksis. Jeg har selv en projektor der ikke er en pind værd det meste af sommeren da jeg ikke kan mørklægge godt nok (fra 07->21-agtigt), og jeg har endda købt teatermolton - og det er på ingen måde kønt i en stue - med et et af de nævnte TV ville du kunne se en film hele året rundt, uden at skulle tage højde for lys eller mørklægning - og billedet er ligeså godt.

Men omvendt er der jo også folk der køber kabler til 10-20.000 meteren, selvom DTU flere gange har bevist at der ikke er målbar forskel.

Men det var slet ikke det diskussionen handlede om. Mit råd: Glem det med at vente, køb et TV og smid lortet ud når der kommer noget man hellere vil have - eller hæng det op ude på badeværelset/køkkenet. Cutting Edge teknologi er dyrt - og vil aldrig blive billigt - kun når det er ved at være forældet...

Skriv ny kommentar: