En rimlig afspiller, i brugt tilstand naturligvis, kan fås for omkring 500 kr. og opefter.
Jeg har købt Blade Runner til nypris hos Laserdisken og gav 350 kr. for den.
De tre Star Wars film er der en del udgaver ude af, men vælger du den udgivelse jeg har, så kan du finde dem til ca. 100 kr. stk. på eBay, måske lidt mindre.
Det er dog ikke de fedste udgaver der findes, da der findes en THX-godkendt boks, som iøvrigt er overdrevet fed, med 9 skiver i. Den kan anbefales, men den koster omkring 1000 kr. i brugt tilstand.
Jeg behøver ingenlunde noget der er THX-godkendt, jeg vil bare gerne have de helt originale film. Det er jo ikke engang særligt dyrt. Tror jeg skal have fat i det, når jeg kommer til lidt penge igen.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Nej, de almindelige udgaver er til at forholde sig til i pris. Du skal dog regne med at Blade Runner kan blive lidt dyr, hvis du skal have samme udgave som jeg har, da det er en Criterion.
Den kan dog fås i andre udgaver som sikkert er billigere, du skal bare sikre dig at det er widescreen udgaver du får af filmene, da der også findes 4:3 udgaver af både Blade Runner og Star Wars på LD.
edit:
Det kan måske betale sig at trække lidt på Crystalstars erfaring ang. LD-afspillere, når den tid kommer. Man kan ryge ind i ældre modeller, hvor du ikke kan afspille bestemte film.. men et mærke der er værd at kigge efter er Pioneer.
Der findes nogle THX versioner af Star Wars, som er billigere end dem i dem i den store boka Kadann nævner. Disse kan skaffes helt ned til 100 kr stk. Men prisen er jo steget noget på det seneste pga. af DVD udgivelsen ;)
Jeg har i tidernes morgen haft flere LD afspillere på prøve og har altid været mest tilfreds med dem fra Pioneer. Hvis du virkelig vil have en vil jeg gerne give dig NayZe, dig esquire, der startede denne tråd eller andre der måtte finde interesse for det lidt mere indføring i LD'en verden før du køber ved evt. at mødes over en kop øl eller en snak pr. telefon.
Der er garanteret noget galt med dem, men til den pris kan man da næsten ikke lade være med at byde. Shipping bliver ikke så slemt, da jeg bare får dem sendt til min ven, som jeg skal over til i juleferien.
Det lyder godt Crystalstar, jeg vender helt sikkert tilbage engang i det nye år.
Tak for hjælpen.
Der er ikke nødvendigvis noget galt med dem, men de udgaver er ikke specielt populære, fordi THX-udgaverne findes, så en pris på 10$ er faktisk ikke helt urealistisk for disse film, selv i god stand.
Jeg har netop købt Blade Runner Criterion på ebay for $26. Den skulle være i fin stand, hvilket jeg får at se, når min ven i Pennsylvania modtager den.
Godt han har digi-cam, så jeg kan se lidt på min investering.
#21 filmz-Kadann 20 år siden
En rimlig afspiller, i brugt tilstand naturligvis, kan fås for omkring 500 kr. og opefter.
Jeg har købt Blade Runner til nypris hos Laserdisken og gav 350 kr. for den.
De tre Star Wars film er der en del udgaver ude af, men vælger du den udgivelse jeg har, så kan du finde dem til ca. 100 kr. stk. på eBay, måske lidt mindre.
Det er dog ikke de fedste udgaver der findes, da der findes en THX-godkendt boks, som iøvrigt er overdrevet fed, med 9 skiver i. Den kan anbefales, men den koster omkring 1000 kr. i brugt tilstand.
#22 dyg 20 år siden
#23 filmz-Kadann 20 år siden
Nej, de almindelige udgaver er til at forholde sig til i pris. Du skal dog regne med at Blade Runner kan blive lidt dyr, hvis du skal have samme udgave som jeg har, da det er en Criterion.
Den kan dog fås i andre udgaver som sikkert er billigere, du skal bare sikre dig at det er widescreen udgaver du får af filmene, da der også findes 4:3 udgaver af både Blade Runner og Star Wars på LD.
edit:
Det kan måske betale sig at trække lidt på Crystalstars erfaring ang. LD-afspillere, når den tid kommer. Man kan ryge ind i ældre modeller, hvor du ikke kan afspille bestemte film.. men et mærke der er værd at kigge efter er Pioneer.
#24 filmz-Crystalstar1200 20 år siden
Jeg har i tidernes morgen haft flere LD afspillere på prøve og har altid været mest tilfreds med dem fra Pioneer. Hvis du virkelig vil have en vil jeg gerne give dig NayZe, dig esquire, der startede denne tråd eller andre der måtte finde interesse for det lidt mere indføring i LD'en verden før du køber ved evt. at mødes over en kop øl eller en snak pr. telefon.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#25 filmz-Kadann 20 år siden
Nåeh ja, det er rigtig mht. de der THX udgaver. :)
Jeg kiggede lige på eBay og fandt dem her.
#26 filmz-Kadann 20 år siden
10$ er jo ikke ligefrem galt for alle tre film. :)
#27 dyg 20 år siden
Det lyder godt Crystalstar, jeg vender helt sikkert tilbage engang i det nye år.
Tak for hjælpen.
#28 filmz-Kadann 20 år siden
Der er ikke nødvendigvis noget galt med dem, men de udgaver er ikke specielt populære, fordi THX-udgaverne findes, så en pris på 10$ er faktisk ikke helt urealistisk for disse film, selv i god stand.
#29 dyg 20 år siden
Godt han har digi-cam, så jeg kan se lidt på min investering.
#30 filmz-Crystalstar1200 20 år siden
# 27 Always welcome :)
# 29 Tillykke med den - hvis den er i orden bliver du glad for den!
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***