Gravatar

#1 smilemirabell 14 år siden

Vi skal have nyt tv og hopper samtidligt over på Blue-ray.

Vi ser meget film og så ser manden sport.

Vi snakker om 46 tommer og over 100 Hetz.

Pris mellem 10.000 - 20.000

Vi have kiggede på de nye samsung LED serie 8, men synes ikke billeder er godt nok. Designet er super.

Det er et krav at en blue-ray fra samme producent findes med surround 5.1 eller 7.1.
Ja, jeg er ordblind - ved det godt.
Gravatar

#2 Bony 14 år siden

Hvorfor samme producent hvis jeg må spørge?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#3 Tommy Kristensen 14 år siden

Hvis alt skal være fra samme producent - så ville jeg klart vælge Sony. Ellers ville jeg nok vælge en Pana og så en forstærker fra enten Onkyo, Sony, Pioneer.

De mange LED tv der reklameres for - er jo reelt bare et LCD-tv - og den største forskel er jo tykkelsen :) Men det er selvfølgelig rart at tv'et ikke stikker 10-20 cm ud fra væggen.

Et setup kunne måske være:

-Sony 46" HX800 (LED, 3D, 200Hz Motion Flow PRO, Bravia Engine 3, DLNA mm)
-Sony PS3
-Sony STR-DH800 (7.1, 4/1 HDMI)


Gravatar

#4 smilemirabell 14 år siden

Det er et spørgsmål om antal fjernbetjeninger.

Prisen området er på tv alene.

Vi ønsker ikke en play station som blue-ray.
Ja, jeg er ordblind - ved det godt.
Gravatar

#5 smilemirabell 14 år siden

Tykkelse er ikke noget mål i sig selv.
Vi har billedrør pt, så det kan kun blive tyndere og det skal ikke op på væggen.
Ja, jeg er ordblind - ved det godt.
Gravatar

#6 Tommy Kristensen 14 år siden

Okay, jamen mht billedkvalitet - der kommer man nok ikke uden om et Panasonic Plasma. De er kanongode, men har af og til også nogle minusser - for mig betyder designet også en del - og der synes jeg ofte at det halter på det område.

Jeg vil mene at Sony er en stor contender. De har lige lanceret en hel række nye skærme - hvor HX800'eren i 46" ligger i ca. 15.000 dkr - hvis man køber den ved et Sony Center. Det er muligt, at man kan skære nogle procenter af prisen ved at hente den hjem fra udlandet. Du kan se de øvrige modeller her - enkelte er dem dukker dog først op omkring sommerferien.

Hvis du vil skære ned på antallet af fjernbetjeninger - så kunne en Logitech remote også være en løsning. Den kan programmeres, ganske enkelt, til at understøtte samtlige andre enheder... Så slap du måske for at holde dig til en enkelt producent?

PS3'eren er pt den mest "fremtidssikre" Blu-ray afspiller - og ganske god - og så kan de bruges til en del andre ting. Men hvis den ikke falder i jeres smag, så er det selvfølgelig ikke en løsning. De fleste producenter har efterhånden modeller i et ret fornuftigt prisleje.
Gravatar

#7 smilemirabell 14 år siden

Hvordan fremtidssikre?

Jeg har hørt at panasonic skulle komme med en ny model til april i 46" plasma med pionir "indhold".
Var pionir gode til plasma tv?

Hvilke minusser?
Ja, jeg er ordblind - ved det godt.
Gravatar

#8 smilemirabell 14 år siden

Vi har ikke noget mod at vente, heller få et tv vi er tilfrede med end et nyt her og nu.
Ja, jeg er ordblind - ved det godt.
Gravatar

#9 Tommy Kristensen 14 år siden

Indtil videre har PS3'en vist sig at være det mest "sikre" køb - der har nærmest ikke været noget man ikke har kunne software-opdatere sig ud af. Det samme kan ikke siges om de første standalone Blu-ray afspillere fra andre producenter. Skal I bare bruge den til alm. filmkiggeri - og ikke alt muligt ekstra, 3D mm. Så kan man sagtens købe en alm. Blu-ray afspiller der kan holde i flere år... En konsol er dog et sikkert hit hos de små - hvis man har sådan nogen på besøg :)

Ja, der er allerede kommet plasmaer fra Panasonic indholdende teknologier fra Pioneer. Pioneers KURO-serie er det ypperste der har været - og stadig bedre end mange af de øvrige produkter derude. Det siger jo en del.

Uden at ville starte religionskrig.... så er de ofte nogle store skrumler. De bruger lidt mere strøm - og så har tidligere modeller lidt mere af genskins-problemer end hvad jeg har set hos LCD. Men har man mulighed for at mørklægge stuen lidt, og betyder designet ikke så meget. Ja, så leverer plasma'erne ofte et bedre billede.
Gravatar

#10 smilemirabell 14 år siden

Mange tak for rådgivningen.
Det kan være jeg vender tilbage, når der er nogle konkrete modeller i spil.
Ja, jeg er ordblind - ved det godt.

Skriv ny kommentar: