Gravatar

#1 dyg 10 år siden

Jeg kunne godt tænke mig at gå minimalist-vejen og skaffe mig af med min tonstunge og Roseanne-store receiver, samt hovedparten af mine højtalere, og så blot køre et simpelt stereo setup i stuen.. Men hvordan?

Der er et par krav, der skal overholdes:
- Det skal være simpelt og letvægt. Ingen receivere på ½m3 og 15kg
- Der skal være HDMI Input - Så mine enheder (AppleTV/MacMini/BD-afspiller/Stofa boks) kan forbinde til dette system
- Der skal være HDMI Output - Så billederne kan komme op på mit tv.
- Det må ikke være det argeste plastik-skrammel

Umiddelbart tænker jeg på at anskaffe mig en kompakt stereo forstærker a la NAD D3020, (der har desværre hverken HDMI in eller out) og CYP AU-A300 (der virker til at være et godt bud, når det engang kommer på markedet), men er der andre muligheder?

Er der evt. færdige setups med højtalere og kompakt forstærker, der bare virker og spiller godt, og har hdmi in/out?
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#2 Slettet Bruger [3113161918] 10 år siden

Det eneste, jeg lige kan forestille mig, er en soundbar eller tilsvarende. Jeg er endnu ikke stødt på en stereoreceiver/forstærker, der har HDMI og jeg har selv tænkt samme tanke flere gange.

Jeg er altid kommet frem til, at den eneste løsning er at holde fast i surroundreceiveren og bare pille de andre højttalere fra, men problematikken er så, at der ofte kun er 2-3 HDMI-indgange på de mindre receivere.

Men måske en lille surroundreceiver og et par små højttalere, samt måske en sub? Det er umiddelbart mit bedste bud.
Gravatar

#3 dyg 10 år siden

Øv! :) Men det var også ca. det jeg selv havde fundet frem til.

Jeg faldt lige over Onkyo HTX-22HDX, som også er en mulighed. Jeg havde alligevel overvejet at køre 2.1, så på denne måde får jeg dræbt receiveren.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4 Slettet Bruger [3113161918] 10 år siden

Ja ok, idéen ser god nok ud med den Onkyo, men lyden skulle åbenbart ikke være super.
Gravatar

#5 dyg 10 år siden

Jeg fandt lidt modstridende oplysninger, men vil lige nærlæse, når jeg engang har fri. Regner dog alligevel med at supplere med nogle andre højtalere.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#6 Slettet Bruger [3113161918] 10 år siden

http://www.hifiklubben.dk/Products/denon-dht-t100-...

Jeg stødte lige på denne, jeg ved ikke om den kan være interessant for dig.

Der skal du dog tilslutte alle dine enheder til dit tv og så føre et enkelt lydkabel fra dit tv til soundbaren.
Gravatar

#7 dyg 10 år siden

Jeg har overvejet noget lignende, men gik lidt væk fra det igen, da jeg så skal bruge en HDMI switch. Måske jeg burde genoverveje det.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#8 Slettet Bruger [3113161918] 10 år siden

Nej nej, du skal bare købe et nyt tv med flere HDMI-indgange. :)
Gravatar

#9 dyg 10 år siden

Yes! Den er jeg med på... Skal blot lige overbevise fruen :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#10 johnny_newz 10 år siden

Jeg har lige opsat SONOS playbar, tilhørende SUB - og så 2 stk PLAY:3 til baghøjttalere. DET spiller HELT vildt godt - og er skidenemt at styre..! Købes i HIFI-Klubben.. Nå ja - og så ser du (nærmest) INGEN kabler rundt omkring..

Skriv ny kommentar: