Gravatar

#1 filmz-yoshimura 19 år siden

Er der nogen, der kan give mig et praj om, hvor man køber nogle fornuftige mørklægningsgardniner? Nu er tiden efterhånden kommet til, at jeg kan begynde at tænke på at indrette min hjemmebiograf, og det ville jo være rart, hvis den kunne gå hen og blive rigtig, dejlig mørk ;O)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#2 NOWhere 19 år siden

Dem kan man købe i gardinforretninger. Spørg efter dem. De ser helidigvis mere almindelige ud end man tror.
Gravatar

#3 Michael Andersen 19 år siden

Det var også hvad jeg gjorde i sin tid. Men husk for guds skyld at dobbelttjekke længden, hvis du selv måler op. I den gardinforretninger hvor jeg købte mine, tilbød de dog at komme ud og måle op, men det havde kloge åge her allerede gjort forinden: "Hør her dame, det har jeg helt styr på". Men da jeg så skulle hænge det op... ja slutningen på historien er nok ikke så svær at regne ud :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#4 filmz-yoshimura 19 år siden

#2 Tak tak, det fandt jeg ogsaa ud af for et par maaneder siden ;o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#5 filmz-vassago 19 år siden

Alt afhængigt af stof og pris, kan det også nogen gange være nødvendigt at købe dobbeltlængde, da noget af det stof der bruges stadig lukker en del lys ind. Når du står i butikken, så løft stoffet op imod vinduet, og kan du se svagt igennem det, så kan du risikere at du ikke kan lukke lyset helt ude - hvilket er noget skidt i sommermånederne, i hvert fald hvis man har projektor. Jeg har forsøgt mig med molton, hvilket ikke var den store succes, så nu skal jeg have fundet på noget andet - tror det bliver helt mørke rullegardiner eller lign. kombineret med de alm. gardiner.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#6 SpielbergFreak 19 år siden

Der er kun en ting at købe, og det er molton. Molton bruges i film og teaterbrancen. Har selv brugt molton til filmoptagelser og det lukker lyset 100% ude, det er dyrt, men det virker. Sør i forskellige teaterforsynings-forretninger:-)
Gravatar

#7 filmz-vassago 19 år siden

Det jeg forsøgte mig med var molton og det kunne ikke lukke alt lys ude, kun kunstigt lys, ikke massiv solskin :) - der er åbentbart også flere variationer af molton, det jeg har er i hvert fald ikke specielt tykt.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 e-male 19 år siden

jeg købte for et par måneder nogen i ikea af mærket tupplur. Dem kunne man få i forskellige farver, længder og til rimelig billig pris. En af mine venner har købt nogle hvide, som han bruger som lærred, mens jeg dog har valgt sort. Under alle omstændigheder skærmer de rimelig godt af for lyset.
Der kommer dog stadig et lyst skær ind på mit værelse, fordi der kan trænge lidt lys ind i siden af gardinerne, fordi de ikke går helt tæt på vinduet.
Dette laver dog ikke om på at mit værelse er blevet omdøbt til krypten. :)
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."

Skriv ny kommentar: