Gravatar

#1 elwood 11 år siden

Hvis man skal ud og ha sig en netbook, er der så nogen som er speciel gode at gå efter, tænker det primært skal bruges til skrivning og ja lidt net surfing.

Jeg kender mest til Asus Eee eller, hvad den nu lige hedder, men der må da være sket en del siden sidst, synes heller ikke rigtig man høre om netbooks mere rundt omkring.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2 Slettet Bruger [732909530] 11 år siden

Netbooks er ikke det nye sort længere, det er enten tablets eller ultraportable bærbare.

Man kan stadig købe netbooks, men de forsvinder stille og roligt. Hvilken pris taler vi om?
Gravatar

#3 elwood 11 år siden

Ultrabooks hehe der kan man bare se, så skal man til og lærer et nyt ord igen, går udfra det er dem du mente med ultra portable bærbare 8-)

Har lige kigget ganske hurtigt prislejet for dem lægger ca. på en 6-7000 og op af, lyder det helt forkert ?

Netbooks, kunne jo fåes til omkring en hva 5-6000 så vidt jeg husker, så pt. har jeg ikke lige fastlagt mig på noget budget, tænker jeg ville prøve og finde lidt forskellige måske en netbook og en ultrabook og så vurdere bagefter, men jeg regner nu ikke med og slippe over 10000. Ultrabooks lyder som noget meget nyt, eller også har jeg bare ikke lige fulgt med, var godt klar over netbooks, havde en del år på bagen 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 Slettet Bruger [732909530] 11 år siden

Du kan få netbooks til omkring 3000 kr., her taler vi om en forholdsvis svag PC med 2-4 GB RAM, 160-320 GB harddisk og 11,6" skærm.

De har normalt en ret fornuftig batteritid, de fylder og vejer ikke alverden, og tastaturet er en fornuftig størrelse.

Er du ville til at ofre 1000-2000 kr. mere, kan du i stedet få computere med en "fuldblodsprocessor", altså en Core i3, i5 eller i7, der har flere muskler, typisk med 4-8 GB RAM, 250+ GB harddisk og måske 12-14" skærm.

Batteritiden er også ret fornuftig på disse, de vejer lidt mere end en netbook, men kan til gengæld også en del mere.

Jeg har selv en Acer Aspire 3830TG med en Core i5 CPU, et fornuftigt grafikkort og 8 GB RAM, der vejer under 2 kilo. Den har et rigtigt godt tastatur og kan med lethed trække et spil StarCraft II, hvis jeg har lyst til det.

Som tingene ser ud i dag, vil jeg mene at man næsten kan vælge hvilket som helst kendt mærke af bærbare computere og ramme plet. Der kan være enkelte modeller der er noget bras og man kan være uheldig, men producenterne benytter de samme dele i computerne, uanset om det hedder Acer eller Apple, så det er kun sådan noget som køling, tastatur/trackball og valg af batteri, der er den store forskel mellem dem.
Gravatar

#5 elwood 11 år siden

Ok takker, nu er jeg da lidt klogere på det hele, så tak endnu en gang.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: