Gravatar

#1 myggen 18 år siden

Mit fjernsyn har ikke component, men kun rgb-scart og composite, så jeg skal have konverteret et component-signal til det bedste alternativ. Det påstås i en anden tråd, at det reelt ikke kan lade sig gøre, men hvis det kan, hører jeg gerne om det.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#2 myggen 18 år siden

Lad mig for en god ordens skyld spamme, øøøh, uddybe:

Jeg har de 3 phono-hanstik, som jeg gerne vil kunne sætte i mit fjernsyns scartindgang.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#3 myggen 18 år siden

Og så har jeg researchet en del mere, og det ser desværre ud til, at lyspunkt har mere eller mindre ret. Sur røv :(

Men tak for opmærksomheden :)
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#4 lyspunkt 18 år siden

Hov ! Hvad er det for noget med mere eller MINDRE ret ? ;)
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#5 myggen 18 år siden

Mindre, fordi det faktisk kan lade sig gøre, men er afsindig dyrt :)
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#6 Scherlund 18 år siden

Klap lige hesten og se lidt på dette kabel. Der står godt nok ikke om kablet konverter eller hvordan, men det kan en mail til forretningen vel løse.

edit.
Det konverter ikke. Så kablet virker ikke, medmindre du kan få afspilleren til at smide billedet ud som RGB eller indstille TV'et til Y-U-V/Y-Cb-Cr/Y-Pb-Pr.
Gravatar

#7 myggen 18 år siden

Nu ved jeg ikke med sikkerhed præcis hvad du ville have linket til, men jeg har haft kig på de her:

http://av-connection.com/Functions/ProductDetails....

http://av-connection.com/Functions/ProductDetails....

Ingen af dem kan vist løse mit problem, så nu har jeg fundet et alternativt til 249,- kr. der kan hjælpe på mit helt specifikke problem, men som desværre ikke er en generel løsning.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#8 Scherlund 18 år siden

Det jeg linkede til var de kabler der står nederst på dit sidste link.

Må man spørge hvad der er du har der sender signalet i component?
Gravatar

#9 myggen 18 år siden

Ja, det er såmænd en Xbox 360, hvortil jeg kun har enten component eller composite-stik at tilslutte med, og jeg ville meget gerne slippe for composite.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#10 Scherlund 18 år siden

Det kan jeg godt forstå. Men som du sikkert har fundet ud af, så findes der kabler der kan lave den ønskede konvertering for dig.

Skriv ny kommentar: