Jeg skal til at investere i en ny DVD-afspiller, som selvfølgelig skal understøtte divx/xvid. Jeg har fundet frem til følgende, Sigmatek XM-400 Pro Prisen er ca. kr 900. Maskinen kan jo alt, men er der nogle der har erfaring med den? Er der en bedre maskine til prisen evt.?
Bring it on.. Jeg er førstegangskøber, og aner ikke hvad jeg skal gå efter.
Nedenstående ser ud til at være en betydelig bedre maskine for pengene. Kan godt nok ikke se om den understøtter ligeså mange lydformater eller wmv og asf. Men kan heller ikke se hvad man umiddelbart skulle bruge det til.
Oppo'en har klaret sig forrygende i test (igen tak til bruce for tippet) - og den har modsat sigmatek maskinen HDMI og understøtter HD.
Ja, Oppo'en er fræk. Jeg savner kun én ting på den: et scartstik. Det ville jo være meget rart at kunne købe sådan en sag og bruge den, indtil man får købt et nyt tv eller projektor :)
#2 Den er også betydeligt dyrere ;D Men når jeg ser på det, er det kun HDMI og DVI til forskel? Jo, selvfølgelig også at den scorede pænt godt ifølge Bruce, men igen... det kræver man har en billedfremviser der kan følge med.
Da jeg ikke i nærmeste fremtid har planer om at anskaffe noget voldsomt dyrt TV (eller projektor), vil Sigmatek'en så ikke kunne klare sig mod Oppo'en?
#4: Er du sikker på at den er magen til Oppo'en, jeg tror ikke at den 'ægte' Oppo har scart-indgang (aka Euro-connector), det er ikke så anvendt i USA :) Er det den samme software i den du linker til (BKK) som Oppo'en, for det kan gøre en kæmpeforskel.
Oppo'en kan købes i USA for knap 1200,- dertil kommer der selvfølgelig moms og told, men hvis du nu kendte nogen derovre, så kunne man nok få sendt den uden ekstra beregning. BKK'en koster også kun ca 1450,- (inkl. fragt) omregnet fra svenske kroner.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
BBK'en er en ægte Oppo, blot til Europa. Såvidt jeg kan se er der flere udgaver. En med DVI med indbygget scaler, en med scartstik og en med memorycard indstikskort.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
The 971H is the premier DVD player from a brand new company here in the US: Oppo Digital. The company is a spring off from the electronics giant, BBK Electronics. BBK has been in the business for a long time and is a world leader in the electronics field with total manufacturing output matching Sony and Matsushita. If the 971H is any indication, we have a lot to look forward to from Oppo Digital.
And do we ever :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1 filmz-emger 19 år siden
Jeg skal til at investere i en ny DVD-afspiller, som selvfølgelig skal understøtte divx/xvid.
Jeg har fundet frem til følgende, Sigmatek XM-400 Pro
Prisen er ca. kr 900.
Maskinen kan jo alt, men er der nogle der har erfaring med den?
Er der en bedre maskine til prisen evt.?
Bring it on..
Jeg er førstegangskøber, og aner ikke hvad jeg skal gå efter.
#2 filmz-vassago 19 år siden
Oppo'en har klaret sig forrygende i test (igen tak til bruce for tippet) - og den har modsat sigmatek maskinen HDMI og understøtter HD.
http://www.oppodigital.com/opdv971h.html
#3 filmz-Kadann 19 år siden
#4 filmz-principia 19 år siden
Det kan ses på den europæiske udgave "BBK" her.
---------------
DVD: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/principia
#5 filmz-Kadann 19 år siden
Ok? Det er da lidt fjollet at de ikke skriver det. :)
Så vil jeg da helt sikkert overveje et køb indenfor en overskuelig fremtid.
#6 filmz-emger 19 år siden
Da jeg ikke i nærmeste fremtid har planer om at anskaffe noget voldsomt dyrt TV (eller projektor), vil Sigmatek'en så ikke kunne klare sig mod Oppo'en?
Findes der nogle danske forhandlere på Oppo'en?
#7 filmz-vassago 19 år siden
Oppo'en kan købes i USA for knap 1200,- dertil kommer der selvfølgelig moms og told, men hvis du nu kendte nogen derovre, så kunne man nok få sendt den uden ekstra beregning. BKK'en koster også kun ca 1450,- (inkl. fragt) omregnet fra svenske kroner.
#8 filmz-Bruce 19 år siden
#9 filmz-vassago 19 år siden
#10 filmz-Bruce 19 år siden
The 971H is the premier DVD player from a brand new company here in the US: Oppo Digital. The company is a spring off from the electronics giant, BBK Electronics. BBK has been in the business for a long time and is a world leader in the electronics field with total manufacturing output matching Sony and Matsushita. If the 971H is any indication, we have a lot to look forward to from Oppo Digital.
And do we ever :)