Gravatar

#1 inflector 12 år siden

Hey

Jeg har lige brug for et par kommentarer i forbindelse med indkøb af nyt surround.
Jeg har kig på Cambridge 551r receiver. 2 stk. Dali ikon 6mrk2 som front, dali ikon vocal mrk2 som center, dali sub 12f og 2 stk. zenzor1 dali som baghøjtalere.
Det løber op i cirka 27000 hos hifiklubben.
Jeg syntes det lød godt nede i butikken, men er der andet jeg bør få hørt, i samme prisklasse, inden jeg slår til?

Tak for input på forhånd.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#2 Babo84 12 år siden

#1

Jeg kan kun sige god for dali. Den nye mk-serie er ret nice. Jeg havde den gamle, men havde godt nok mk2 center, som virkelig var super. Hvis du har råd, køb sub mk2 - jeg havde den gamle sub12, tror jeg bare den hed, som kostede 500kr mindre, og den begraver dig simpelthen :)

Ellers også en fin reciver.
Gravatar

#3 inflector 12 år siden

Jeg vil lige høre den sub du snakker om også.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#4 Babo84 12 år siden

Jamen jeg anbefaler den her:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/subw...

Jeg havde den gamle, som kostede 500kr mindre end den nye, og den gjorde det ret fantastisk.
Gravatar

#5 Richard Burton 12 år siden

#1 Jeg kan anbefale, at du snakker med JannikAnd om surround højttalere. Han har købt Axiom QS8 surround højttalere, som sælges i USA. De kan købes på nettet incl. fragt og moms. De fylder ikke mere end et A4 ark i bredde x længde men vejer 6 kg. stykket. De er Quadpole, de sender lyd ud til begge sider, ned og op, hvilket betyder de laver fuldkommen diffus lyd, så de ikke kan retningsbestemmes. Tvivler på, der er surround højttalere i dag, som kan konkurrere med disse, som ikke er 2-3 gange dyrere. De har fået fantastisk kritik i alle anerkendte HIFI medier i USA og prisen er mere end rimelig. Jeg overvejer på et tidspunkt selv at udskifte B&W surround med dem.

http://axiomaudio.com/qs8.html

Med det budget ville du kunne købe et helt Axiom system og der får du altså meget for pengene. Du skal blot sørge for at tillægge 29,5% til prisen, så er du dækket ind med fragt og moms.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#6 McPeter 12 år siden

Jeg har selv Ikon 5 og Ikon Vokal 2 (de gamle mk 1 godt nok) og jeg synes de spiller helt fantastisk. Valgte Ikon 5 i stedet for Ikon 6 da de fylder meget mindre i lokalet og ikke er så dominerende i en forholdsvis lille stue og købte så en B&W ASW610 sub i stedet for at få ekstra bund. Jeg vil ikke afvise at Ikon 6 er bedre, men man kan jo så bruge nogle af de penge man sparer på at gå ned til 5'eren på at købe en god sub, som jeg synes er ekstremt vigtig til film. :-) Men ok, det er jo "kun" 800kr pr højtaler. ;-)

Har et set B&W M-1 som det ene sæt baghøjtalere, men nåede ikke at købe et ekstra sæt inden den gamle model blev opdateret, så de sidste 2 er nogle gamle KEF højtalere, kan ikke huske modellen. Men som satelit/baghøjtalere er M-1 i hvert fald meget fine, især også med ophængsmulighederne. Har aldrig oplevet Axiom QS8, men kun hørt godt om dem, så det er bestemt også en valid mulighed hvis man orker alt import baladen.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: