Gravatar

#1 Patriarch 13 år siden

Jeg har en Onkyo 606 tror jeg nok. Anyway, jeg har en PS3 og XBOX tilknyttet via HDMI. Kan jeg sætte det op sådan op at jeg ikke behøver skifte kanal (DVD el. Game fx) på forstærkeren? Altså at den samme kanal "lytter" til både HDMI 1 og HDMI 2.

Håber spørgsmålet giver mening.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 Tommy Kristensen 13 år siden

Nu har jeg godt nok ikke en Onkyo - men jeg kan ikke lige se hvordan det, rent teknisk, skulle kunne lade sig gøre, at se/lytte på to forskellige inputs på samme tid - og den så skulle kunne vide, hvilket af signalerne du lige vil se/høre...

Hvorfor er det et problem at skifte?
Gravatar

#3 Patriarch 13 år siden

Problemet består i en 4årig, og en kone der skal kunne betjene sagerne når far ikke hjemme. Nu kan de skifte til den rigtige AV kanal osv - så kunne det bare være rart hvis forstærkeren bare er én man tænder. :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#4 Tommy Kristensen 13 år siden

Køb en Logitech-remote... Et MUST hvis der er kvinder, børn eller venner på besøg, der har det svært med teknik :)

Der kan man med et klik, tænde tv på den rigtige AV-kanal, forstærker, PS3, DVD-, BD- eller anden media-afspiller.
Gravatar

#5 Patriarch 13 år siden

hehe... ja. Det er også planen - men er der ikke noget med at PS3 driller logitech remotes?

Men indtil da, kunne det være lækkert med at forstærkeren ordnes.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#6 Tommy Kristensen 13 år siden

Jo, der har været noget bøvl. Det har de dog rettet med en adaptor man placerer i nærheden af PS3'en - der er dog den hage, at den kræver strøm. Ikke meget, men den snupper jo et stik.
Gravatar

#7 filmz-Utyske 13 år siden

Jeg købte en superbillig fjernbetjening til min gamle PS3, da den fik plads i mit soveværelse i en periode.

Selve fjernbetjeningen er super-elendig, men jeg læste mig til at folk havde fået modtageren til at spille med Logitechs universal-fjernbetjeninger. De eneste to minusser ved det er, at man skal tænde PS3'eren på selve maskinen og at den optager en USB-port.

Den hedder Logic3 og kostede vist omkring 100 kr., så det er ikke fordi man taber en formue, hvis man ikke kan få lortet til at spille - jeg læste dog at folk måtte ty til Logitechs support for at få den til at spille. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: