Gravatar

#31 OxxY 13 år siden

Bruce (15) skrev:
2 stk. 804S, 1 HTM4S, 1 PV1 og 4 DS6. Kører med Denon 3808A. Kombi'en B&W + Denon gi'r en klangfarve jeg godt kan lide. Lidt lys og skarp. Gør alt for at slippe for brumme bas og resonans. Skulle jeg købe en ny receiver i dag, ville jeg udover Denon absolut have et øje på Harmon Kardons nyeste. Men man går ikke galt i byen med Onkyo.


Ohh det var da en dejlig hjemmebio at have. Er liiidt misundelig på den PV1, selvom jeg har på fornemmelsen min overbo ikke syntes at mine 604'ere har brug for hjælp til bassen :D Jeg må dog indrømme at jeg er en smule overrasket over at 3808'erne har kræfter nok til 804s+HTM4S.

Og mhs. til de nye Onkyo, så er det jo tosset man ka få så store recivere til ca 3000kr =O Jeg kan fanme godt forstå de er populære.
Gravatar

#32 filmz-Bruce 13 år siden

#31 Ja, bortset fra baghøjttalerne, forventer jeg, at resten kan spille i mange mange år endnu :) Ingen problemer med 3808'eren, men jeg spiller heller aldrig højere end -10-12dB. PV1'eren er netop så stram, at den ikke får noget til at brumme i takt, hvilket var problemet med andre subs jeg havde prøvet i kælderen. 604'erne var faktisk dem, jeg havde før, sammen med en LCR600 center, men den center var for "mudret". Centeren betragter jeg som den vigtigste højttaler af dem alle og der er godt nok stor forskel.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#33 OxxY 13 år siden

Bruce (32) skrev:
#31 Ja, bortset fra baghøjttalerne, forventer jeg, at resten kan spille i mange mange år endnu :) Ingen problemer med 3808'eren, men jeg spiller heller aldrig højere end -10-12dB. PV1'eren er netop så stram, at den ikke får noget til at brumme i takt, hvilket var problemet med andre subs jeg havde prøvet i kælderen. 604'erne var faktisk dem, jeg havde før, sammen med en LCR600 center, men den center var for "mudret". Centeren betragter jeg som den vigtigste højttaler af dem alle og der er godt nok stor forskel.


Mellemtonen får også et ordenlig hug opad fra LCR600 til HTM4S så kan godt forstå du er tilfreds :). Meeen den koster også ca ligesåmeget som hele mit 600 setup til sammen :D

Men lige netop mudret var min oplelvelse af LCR, og sådan set også til dels 604, på 3808. Jeg syntes ikke jeg har oplevet noget mudret på min NAD765 (hertil skal det siges jeg kun har hørt 3808 i et demorum og ikke i min egen stue). Men kan være 3808+600 serien bare er en usædvanelig dårlig combo.

Jeg var nede og høre de nye 804Diamond den anden dag, og novra de er lækre, dem kunne jeg virkelig godt tænke mig at få hjem i stuen :p HTM4 er også kommet i en opgraderet version med Diamant diskanten. Så nu ved du hvad du skal ønske dig i julegave Bruce :D
Gravatar

#34 filmz-Bruce 13 år siden

#33 Jeg kørte med 3806 og 604+LCR600 tidligere og forskellen til 804'erne og HTM4S på en 3808'er er meget stor. Jeg var til demo i Lyngby og nåede også at prøve HTM2D. I guder en fantastisk centerhøjttaler og ja, nu er der kommet en HTM2 Diamond!!!

Men nej jeg er rigtig godt tilfreds med hele front setup'et. Det ville være overkill i mit rum at gå op i større modeller. Til gengæld venter jeg tålmodigt på B&W's udspil indenfor surround baghøjttalere, som de ikke har opgraderet i mange år :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#35 OxxY 13 år siden

Bruce (34) skrev:
Til gengæld venter jeg tålmodigt på B&W's udspil indenfor surround baghøjttalere, som de ikke har opgraderet i mange år :)


Er det ikke fordi de fleste er gået væk fra dipolhøjtalere og bruger normale standerhøjtalere i stedet? Jeg syntes det er meget længe siden jeg har set noget firma lave en dipolhøjtaler.
Gravatar

#36 filmz-Bruce 13 år siden

#35 Jeg har prøvet mange forskellige tests. Både med dipol forfra og bagfra og jeg synes dipol surround effekten fra sidehøjttalerne er overlegen standard undtagen mht. musik. Hvis man kører standard vil al surround lyd være direkte lyd, hvilket i mine øjne, underminerer meningen med surround, hvor lyd nok kan pinpointes, men kan komme fra alle steder fra. Den diffuse dipole lyd giver mig således en bedre illusion af surround. Sålænge B&W ikke er kommet med nye modeller, men lige har smidt nye fronter, center og sub på markedet, er jeg ikke sikker på, at de er gået væk fra dipol lyd.

Axiomaudio laver quadpole højttalere og de bliver rost af alle HIFI magasiner, som uovertrufne surround højttalere.





















Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#37 McPeter 13 år siden

quadpole? Link? :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#38 filmz-Bruce 13 år siden

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#39 wiseguy 13 år siden

Har lige bestilt en 608'er hos Elmutanten til 3.489 frit leveret :P

Nogen der vil købe en billig Sony STR-DG910? ;o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#40 filmz-Utyske 13 år siden

#39 -

3 kr.!
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: