Gravatar

#1 frankdrebin 11 år siden

Jeg har i 2009 købt en Macbook Pro, og den vil jeg nu gerne have opdateret til det nyeste styresystem.. Men der står jeg skal have version 10.6.8 for at kunne gøre det.. Jeg kan dog ikke finde den version jeg skal hente, for at jeg kan installere det nyeste.. Har været ved at søge, men ikke fundet noget svar..


i "Om denne Mac" står der:

Mac OS X
Version 10.5.8

Tak på forhånd
Gravatar

#2 Thomsen 11 år siden

I teorien SKAL man have Snow Leopard installeret for at kunne installere Mountain Lion. Men det er vist muligt at snyde:

http://www.macworld.com/article/1167868/how_to_ins...

Ellers mener jeg, at jeg har en SL installationsdisk til en MBP liggende et sted, som du gerne må låne. Skal kigge efter den i aften.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#3 Slettet Bruger [3929794655] 11 år siden

Ja, opdateringsprocessen er en kende forvirrende på Mac, det er ikke længe siden, jeg gjorde det på vores test-Mac på jobbet og måtte købe én opdatering, for at få adgang til app-storen, så jeg kunne købe den næste.

Der lod ikke til at være en mulighed for at gå to versioner frem ellers.
Gravatar

#4 frankdrebin 11 år siden

Tak for svar begge to..

Det jeg også selv kan læse mig frem til, er at jeg bliver nødt til at købe Snow Leopard for at kunne købe mig frem til Mountain Lion udgaven..

Men nu skriver du #2, at du har en skive.. Jeg er ikke så kendt indenfor Mac OS programmer, men er der ikke noget med programnøgler eller?
Gravatar

#5 Thomsen 11 år siden

utyske (3) skrev:
Ja, opdateringsprocessen er en kende forvirrende på Mac, det er ikke længe siden, jeg gjorde det på vores test-Mac på jobbet og måtte købe én opdatering, for at få adgang til app-storen, så jeg kunne købe den næste.

Der lod ikke til at være en mulighed for at gå to versioner frem ellers.


Det er også en speciel situation. Man har tidligere godt kunne springe en OS-version over, men Mountain Lion (OS 10.8) er den første udgave, som kun kan hentes via App Store. Det betyder naturligvis, at man er nødt til at have en udgave med App Store installeret for at hente det. Og da App Store først blev introduceret med Snow Leopard (OS 10.6), så giver det lidt problemer for folk, der ikke har opdateret længe.

frankdrebin (4) skrev:
Men nu skriver du #2, at du har en skive.. Jeg er ikke så kendt indenfor Mac OS programmer, men er der ikke noget med programnøgler eller?


Nej, det er noget af det lidt specielle ved Mac. Apple har aldrig gjort det særligt meget i registreringsnøgler og den slags i deres software. Man har i princippet altid kunne låne naboens skive og installere fra den, hvis det var det, man ville. De har i stedet satset på, at softwaren var så god og billig, at folk gerne ville betale for den.

Det eneste, man skal være påpasselig med, er, at opdateringen passer til ens maskintype, fordi Apple i nogle tilfælde har udgivet forskellige opdateringer til Macbook, Macbook Pro m.m.

Jeg har fundet min, og den er til en Macbook Pro. Du må meget gerne låne den (send mig en PM med din adresse), men jeg vil godt have den tilbage igen bagefter, fordi jeg stadigvæk kan risikere at skulle bruge den engang til kærestens maskine. :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#6 Slettet Bruger [3929794655] 11 år siden

#5 -

Tjo, men vel ikke mere speciel end, at man sagtens kunne sælge en dvd eller usb-fætter med opdateringen, det ville da være en brugervenlig måde at gøre det på. :)
Gravatar

#7 frankdrebin 11 år siden

#5 - Fedt, har lige sendt dig en PM..

Tak for at jeg må låne den! :)

Skriv ny kommentar: