Intel er og har været overlegen på det mobile marked de sidste 5 år i hvertfald. Gå efter en Core 2 Duo med et Santa Rosa chipset, så er du dækket ret fornuftigt ind på den side.
Hvad du så yderligere skal bruge, kommer jo an på behov og budget.
Det er til de gamle som ønske noget all-round. Jeg kan nogenlunde guide dem i de fleste aspekter, men har ingen ide om processorer. Det var nemmere den gang der var to mulige, og man bare skulle sammenligne deres Ghz :D
Hvis det er en maskine der ikke skal køre på batteri, er CPU og chipset ligegyldigt og så skal man bare kigge på prisen, samt på erfaringerne med maskinerne, altså om de eksploderer ved brug o.s.v.
Ja, det er der, men det er en kombination af CPU og chipset der gør forskellen. Køber du f.eks. den kombi jeg postede tidligere, vil du få noget nær den bedste levetid på batterisiden, når vi taler om "almindelige bærbare" - dette forudsætter selvfølgelig også at man vælger et fornuftigt batteri.
Køber du f.eks. en Celeron, vil du måske ikke mærke den store forskel i ydelse, men en forskel i batteritiden, da den ikke clocker op og ned, som "fuldblodsprocessorne" gør.
AMD kan frembringe en fornuftig batteritid, men når der er så lidt prisforskel på maskinerne, kan det kun betale sig at gå efter den bedste kombination på markedet af chipset og CPU, nemlig Core 2 Duo og Santa Rosa chipsettet.
#1 Patriarch 16 år siden
#2 mvejen 16 år siden
http://da.wikipedia.org/wiki/DASK
#3 Patriarch 16 år siden
Jeg kan se at der er noget Athlon 64 og så Core Duo 2... der er sikkert også andet, men jeg er lidt blank.
#4 filmz-Kadann 16 år siden
Intel er og har været overlegen på det mobile marked de sidste 5 år i hvertfald. Gå efter en Core 2 Duo med et Santa Rosa chipset, så er du dækket ret fornuftigt ind på den side.
Hvad du så yderligere skal bruge, kommer jo an på behov og budget.
#5 Patriarch 16 år siden
#6 filmz-Kadann 16 år siden
#7 Patriarch 16 år siden
#8 filmz-Kadann 16 år siden
Køber du f.eks. en Celeron, vil du måske ikke mærke den store forskel i ydelse, men en forskel i batteritiden, da den ikke clocker op og ned, som "fuldblodsprocessorne" gør.
AMD kan frembringe en fornuftig batteritid, men når der er så lidt prisforskel på maskinerne, kan det kun betale sig at gå efter den bedste kombination på markedet af chipset og CPU, nemlig Core 2 Duo og Santa Rosa chipsettet.